Miele condensdroger type T 4263C

Hermano

  • #1
Ik moet een ondedeeltje vervangen [thermostaat 36FXH16-xxx] maar ik weet niet hoe de bovenplaat eraf gehaald kan worden. Zowel aan de achterzijde als de zijkanten heb ik de schroeven eruit gedraaid maar krijg de bovenplaat niet los, wie kan mij vertellen wat ik moet doen :oops:
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Soms is het een kwestie van de bovenplaat een stukje naar voren schuiven voordat de bovenplaat los komt.
 

Hermano

  • #3
Hoi Frank,

zowel naar voren of naar achteren is er geen beweging in te krijgen. Het zal vast wel simpel zijn maar snappen doe ik het niet.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Zitten er aan de achterkant van die plastic hoekbeugels?
Nadat je die los hebt gedraaid kan je die achterover kantelen zodat ze los komen.
(quoten van een tekst die er direct boven staat is hier niet nodig :wink: )
 

Hermano

  • #5
Dank je het is gelukt. Nu even zoeken waar de thermostaat zit? heb jij misschien een idee
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
Nogmaals.
Bij mijn Miele zat die achter de achterdeksel van de trommel (binnenkant)
Gebruik de zoekfunctie van dit forum maar even dan vind je het wel.
 

Johnie

  • #7
Die zit vermoedelijk aan de achterkant van de machine je hoeft er de deksel niet af te halen
twee torxschroeven achter en je kan er zo bij
klein rond termostaatje 160 of 175 graden
 

Hermano

  • #8
Hoi Johnie,

Dank voor je berichtje.
De deksel hoeft er inderdaad niet van af want ik heb het thermostaatje gevonden op de achterkant van de trommel. Na een deel van achterwand te hebben losgemaakt zie je het direct zitten. Leuk hoor ga zo dadelijk een nieuw elementje halen en dan zal de droger het weer doen, hoop ik!!!
Nogmaals mijn dank en een fijne dag verder.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #9
Wat begrijp je niet van het bovenstaande?
 

Jantoos

  • #10
Hallo,
werkt hij weer nadat je dit onderdeel vervangen hebt,want ik zat met hetzelfde probleem en heb de 140 o thermostaat vervangen omdat die zwart zag met gaatje erin gebrand,maar doet het nog niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu