Materiaal regelwerk isolatiewand

Andren

  • #1
Ik ga van binnenuit een buitenmuur isoleren. Nu heeft de fabrikant van het isolatiemateriaal gezegd dat ik eerst een regelwerk met verduurzaamd hout moet maken waartegen ik de platen kan schroeven. Men verwacht dat het tussen de wand en de muur vochtig kan worden. Kan iemand mij zeggen van welk hout ik het regelwerk moet maken?

Dank en groet,
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Wat voor muur hebben we het over? Iets meer uitleg is handig.
 

Andren

  • #3
Het gaat om een 40 cm bakstenen muur uit 1920.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Een fabrikant van een wol-of schuimisolatie. Gelijk even opgeven hoe dik je gaat isoleren.
Zou door een 40 cm dikke muur regen komen?

Van binnenuit isoleren met een wol gaat aan de binnenkant van die muur vocht geven als de damprem onvoldoende dicht wordt aangebracht.
Bij een schuim krijg je ook vocht maar stukken minder.
Nog even zoeken gebruiken
 

Andren

  • #5
Het worden platen met Resol kern (50mm), alufolie, en daarop verlijmde gipsplaten.

Volgens de leverancier kon de tussenruimte vochtig worden door condensatie. Ik denk niet dat de regen er door heen komt.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Wat zegt de fabrikant over het dampdicht aansluiten van die platen?

Ook verduurzaamd hout gaat rotten als het vochtig wordt. Het gaat hooguit iets langer mee. Het is de bedoeling dat je het zo maakt dat die condensatie niet kan optreden.
 

Andren

  • #7
Tegen elkaar aanzetten en de zijkanten PUR inspuiten.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #8
Zo zou ik het ook doen als dat zwarte materiaal een PE folie moet voorstellen. Temeer omdat iets meer zekerheid haast geen inspanning-en aan materiaal helemaal niets kost.
Met vuilniszakken van PE zou je die stroken kunnen maken. :lol:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu