Manchet vervangen zanussi aquacycle

Gtgn

  • #1
Ik wil de manchet vervangen van de Zanussi aquacycle F1400. De plastic buiten spanner is er makkelijk af te halen. De manchet zit om de trommel met een veer. Moet ik heel hard aan de manchet (of het lipje wat linksboven zit) trekken zodat manchet en veer van de trommel komen. Of is hier wat meer beleid voor nodig. Ik lees wel dat je de veer kan losdraaien als een spanband. Helaas kan ik dat nergens zien/voelen. De veer bestaat mi uit een geheel.
 

Pap

  • #2
Gewoon ergens waar je kunt vast pakken gaan trekken los is geen probleem alleen er op is niet makkelijk
machine achter over zetten en dan manchet er weer op doen en daarna de veer
die ergens beginnen en dan opklemmen tussen betonblok met een halve wasknijper en dan heb je 2 handen om verder te gaan
buiten kant is makkelijk
succes
 

Gtgn

  • #3
Moest de manchet vervangen van Zanussi Aquacycle. De manchet incl veerring verwijderen is geen probleem. Gewoon ergens hard trekken en manchet icl veerring komen los.
Om de nieuwe manchet te plaatsen heb ik hem eerst in de droger warm, lees soepeler laten worden. De rand ingesmeerd met wasmiddel. De manchet dubbelgevouwen over de rand plaatsen. Als je het trucje door hebt, een fluitje van een cent.
In eerste instantie was het moeilijker om de veer te plaatsen. Hij schiet steeds weg. Je kan dit voorkomen door met twee mensen te werken waarbij een de veer vast houdt. Ik heb gebruik gemaakt van een lijmtang. Het eerste stuk van de veerring over de rand leggen, de lijntang erop met het voorste voetje, de manchet ertussen en de achtersvoet in de trommel. Vastdraaien en de veer kan niet meer verspringen. Hierdoor kon ik makkelijk de veer rondtrekken en binnen 3 minuten was de klus geklaard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu