Manchet kapot van bauknecht wasmachine

Ineke10

  • #1
Hallo,

Ik ben hier dus nieuw, vooral voor een vraag, omdat ik het probleem graag zelf op wil lossen (vind ik naast geldbesparend namelijk ook leuk en bevredigend om te doen).

Zoals geschreven in het onderwerp is de manchet van mijn wasmachine (Bauknecht wasmachine WA 5541) aan de onderkant kapot ( stukje van 3x1 cm uitgebroken, verder zijn wasmachine en manchet nog helemaal goed). Omkeren van de manchet gaat dus niet, gezien extra flapjes aan de ring.

Er moet dus:
1. Een creatieve oplossing zijn om het ontbrekende stukje te vervangen cq te verhelpen dat het lekt (wie kan me daaraan helpen), of:
2. De hele manchet moet vervangen, ik ben op internet al veel wijzer geworden over hoe ik dat zou moeten doen, maar voor ik me daaraan ga wagen, is er iemand die gewoon wat duidelijker op een rij heeft hoe ik dat bij deze machine zou moeten doen?

mvg, Ineke
 

Tiho

  • #2
hier in dit bericht staat een stappenplan. De oude repareren wordt niets.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Haal de manchet bij een onderdelenzaak, zij kunnen u precies vertellen hoe u de manchet moet plaatsen.
 

Ineke10

  • #4
Dank voor je antwoord, zit ik alleen nog met die knelband (las eerder schroefveer) hoe krijg ik die weer aan?
 

Tiho

  • #5
Ook een veer met haak misschien net als de voorkant.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Moeilijk uit leggen, dat kunnen ze dus prima voor doen in de winkel.
 

Ineke10

  • #7
Het klinkt een beetje standaard, de winkel, maar met het eerste antwoord en de link kom ik wel verder, dat moet me toch wel lukken.
De ring moet iig vervangen dat is me duidelijk, hoe het moet is ook wel meer duidelijk, al kom ik er graag op terug als het niet helemaal goed gaat!
Ik vraag het trouwens altijd in zo'n winkel waar ik de onderdelen haal, maar tips zijn erg welkom, want mijn ervaring is dat ze (afhankelijk van degene die er is) niet altijd zo'n goed antwoord hebben/weten. Misschien volgt er later nog een vraag.
Maar erg bedankt voor jullie reacties :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu