Luxaflex duette ophangen

Tomleeuw

  • #1
Heeft er iemand recentelijk (met de nieuwe beugels) geprobeert deze zonsverduistering op te hangen? Waarschijnlijk gaat het goed als je een perfect recht en haaks houten kozijn hebt, maar het een gestukt plafond en kunststof kozijnen krijg ik niet de laatste klik voor elkaar. Heeft iemand praktijk tips?

Bij de laatste tek is A=plafond B=kozijn C=beugel de beugel zit bij mij tegen kozijn en plafond.



Code:
2a. Bevestigen wand-/plafondsteunen
Bevestig met behulp van de bijgeleverde schroeven de montagesteunen op één van de mogelijkheden zoals aangegeven in de tekening.
De meegeleverde wigjes kunnen, indien nodig, gebruikt worden bij schuine raamlijsten. Bij ongelijk plafond opvulringen tussen plafond en steun toepassen.

Code:
3. Bevestigen bovenrail
Schuif de bovenrail over de voorkant van de clip en druk de rail naar boven vast
 

Kees61

  • #2
Het kan zo moeiijk niet zijn als er een gebruiksaanwijzing bij zit.
Er staat niet voor niets bij dat je wiggen en opvulringen kunt gebruiken.
Kijk eerst met een rei (lange rechte lat) of de beugeltjes even hoog zitten tegen het plafond. Eventueel moet je wat opvullen.

Kijk ook of de clips even ver van het kozijn vandaan zitten. En tot slot, kijk of ze allemaal even recht naar beneden wijzen (evenwijdig aan de ruit). Als dat allemaal in orde is dan moet de jaloezie er zo in klikken.
 

Tomleeuw

  • #3
Tja die opvulringen en wiggen zijn veel te grof, daarmee bedoel ik dat ie dan weer te scheef staat, die wiggen kunnen maar op één positie, ivm gaatjes en pikkies (dit is een beetje onduidelijk te zien op de tekening) de opvulringen zijn ong. 1mm. dik en die moeten zover naar binnen dat het veel te scheef komt te staan.

Ik heb het opgevuld met stukjes papier maar dan nog klikken ze niet. Zelfs zonder montage aan het plafond (dus met losse rail en klemmen) is het nauwelijks voor elkaar te krijgen.

Ik heb vanmiddig iemand van luxaflex gesproken, die had het zelf geprobeerd bij haar thuis en daar lukte het ook niet of nauwelijks. Er zitten 8 beugels op een rij en om 100% in lijn te krijgen is vrijwel onmogelijk, tenzij je iets van een houten kozijn hebt.
De construktie is gewoon erg slap, ik mag dus over een lengte van 3 meter geen afwijking hebben van 0,5 mm want dan klemt de achterzijde niet goed.

Kees heb jij ze al gemonteerd met de nieuwe beugels?
 

Kees61

  • #4
Nee ik heb ze niet gemonteerd. Ik weet wel dat het profiel van de jaloezie zelf niet zo stijf is dat er geen beetje beweging in zit. Soms ben je te bang om wat harder te drukken :) maar het gaat best.

Kan je achter een clip (tussen het kozijn) een schroevendraaier zetten als je die clip wilt vastklikken? Of een klos onder tegen de jaloezie houden en een tik met een hamer geven. Niet zo hard dat je door het plafond slaat natuurlijk. :mrgreen:
 

Tomleeuw

  • #5
Nee, te bang om hard te drukken ben ik niet. Nogmaals gebeld met luxaflex: antwoord: Het is bekend dat met gestucte plafonds de clips kunnen verbuigen waardoor ze niet/niet goed te monteren zijn..... dus.
Er zijn een soort opvulringen geleverd waarmee je de kracht op het plaatje zou verdelen, deze zijn niet bedoeld om het recht uittelijnen maar zeg maar als kracht verdeler, ook de orginele schroeven voldoen niet bij een gestucked plafond.

daarmee moet ik het zien te redden.
:(
 

Dingena

  • #6
Tom, ik zal als de monteurs vanavond terugkeren het nog even vragen. En als ik meer info heb zal ik het even plaatsen.. Toevallig hoorde ik gisteren ze er over dat ze van de week hier ook mee bezig waren geweest en dat het een pietje precies ophangsysteem moet zijn. Het komt op 1 mm aan qua montage..

Mijn man vertelde na dat de desbetreffende monteur zijn 'beklag' had gemaakt dat het systeem te 'mooi' gemaakt is... :wink: hahaha, maar dat gebeurt vaker bij dit soort producten.
 

Tomleeuw

  • #7
OK, ik ben dus niet de enige. :) Het is een mooi weggewerkt systeem inderdaad. Maar nu door de opvulringen enzo komt het evengoed niet naadloos tegen het plafond. Ik ga vanavond mijn laatste poging doen.

Ik hoor het graag van je.
 

Kluske

  • #8
Dit probleem kom ik ook wel eens tegen en gebruik gewoon wat minder steuntjes. Voor gordijn van plusminus een meter gebruik ik maar twee steuntjes.

Indien er meer gemonteerd moeten worden dan zet ik meestal een kleine schroevendraaier er achte en duw de rand van de duette op zijn plek je kunt het beste van een kant af beginnen en dan een voor een op z'n plek duwen.
 

Dingena

  • #9
Ik begrijp hier dat als de steunen niet 'waterpas' gemonteerd zijn dat een click niet zal komen. D.m.v. de opvulringen moet dit lukken. Ook is het hier ook voorgekomen dat er andere steunen gebruikt zijn, wel degene die erbij horen, maar wij hebben dat soort steunen altijd liggen want het gebeurt nog wel eens dat de steunen ergens bij geleverd niet helemaal goed zijn.

Het is al met al een hoop gepiel en niet de makkelijkste manier van een product bevestigen... maar ja daar heb je niets aan. Ik hoop dat je iets aan al onze antwoorden hebt, anders kun je het beste even contact opnemen met de leverancier (waar je het gekocht hebt).

Succes!
 

Tomleeuw

  • #10
Kluske schreef:
Dit probleem kom ik ook wel eens tegen en gebruik gewoon wat minder steuntjes. Voor gordijn van plusminus een meter gebruik ik maar twee steuntjes.

Indien er meer gemonteerd moeten worden dan zet ik meestal een kleine schroevendraaier er achte en duw de rand van de duette op zijn plek je kunt het beste van een kant af beginnen en dan een voor een op z'n plek duwen.
Ik gebruik 7 steuntjes voor 2,80 dat is er 1 meer, ik heb ook geprobeerd met een schroevendraaiertje te klikken maar dat wil niet omdat ze niet ver genoeg gaat, net niet het over het "randje" door de opvulringen wordt het plaatje nog slapper aan de achterzijde.

Dingena schreef:
Ik begrijp hier dat als de steunen niet 'waterpas' gemonteerd zijn dat een click niet zal komen. D.m.v. de opvulringen moet dit lukken. Ook is het hier ook voorgekomen dat er andere steunen gebruikt zijn, wel degene die erbij horen, maar wij hebben dat soort steunen altijd liggen want het gebeurt nog wel eens dat de steunen ergens bij geleverd niet helemaal goed zijn.
....
Die opvulringen zijn 1 mm dik, en zelfs die afwijking is al te veel, ook moeten ze perfect in lijn zitten (7 steunen, over 2,80 zonder afwijking :( ) Ik heb een mal gemaakt om het uit te lijnen maar ook dit is niet afdoende. Nu zijn er zelfs enkele haakjes waar die achter zou moeten klikken verbogen.
Maar... welke andere steunen hebben jullie en hoe komen jullie daar aan?

Bedankt voor de hulp. :!:
 

Dingena

  • #11
Dingena schreef:
er andere steunen gebruikt zijn, wel degene die erbij horen, maar wij hebben dat soort steunen altijd liggen want het gebeurt nog wel eens dat de steunen ergens bij geleverd niet helemaal goed zijn.
We hebben dus dezelfde steunen maar er kan altijd iets mis zijn met een steun, dat bedoelde ik, en dan worden de voorraad steunen gebruikt. (een soort back-up dus) Wij bestellen deze bij de fabrikant. U kunt deze bestellen bij de leverancier waar u de duette gekocht heeft of bij iemand die van dit merk de producten verkoopt.

Is het glad schuren van de structuur op de plek waar het product komt te hangen geen oplossing? Zie je niets meer van....
 

Tomleeuw

  • #12
Dingena schreef:
..

Is het glad schuren van de structuur op de plek waar het product komt te hangen geen oplossing? Zie je niets meer van....
Er zit geen struktuur, ik ga morgen nog even met de leverancier bellen.
 

Tomleeuw

  • #13
Nou het zit erop pff, een aantal klemmen weggehaald en nog nauwkeuriger uitgelijnd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu