Loungeset maken

Piper

  • #1
Hallo iedereen,

Wij willen graag zelf een loungeset (hoekbank) maken voor buiten.
Ik heb zelf een plannetje opgemaakt en lijstje voor de doe-het-zelfzaak (die zagen alles op maat).

Ik heb hierover enkele vragen (ik ben nl een echte leek):

-heb ik iets over het hoofd gezien op mijn plannetje?
-welke houtsoort gebruiken we het best?
-welk bevestigingsmateriaal gebruik ik best voor de hoeken?(ik dacht aan staketten en dan van die ijzers in hoekvorm)
-hoe zorg ik dat de zitting stevig genoeg is?

Niet lachen met mijn plannetje aub :D






 

Piper

  • #2
Ivm de houtsoort, de bank zou sowieso geschilderd worden, maar moet natuurlijk tegen vocht kunnen. Erboven wordt er een afdak gebouwd.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Piper schreef:
-welk bevestigingsmateriaal gebruik ik best voor de hoeken?(ik dacht aan staketten en dan van die ijzers in hoekvorm)
Staketten zijn palen? Je kan beter geen ijzers gebruiken. Indien dit toch nodig is, van RVS. Idem alle schroeven e.d.

Onder een overkapping kan het iets meer hebben, maar als je wilt dat hij lang meegaat, zou ik een houtsoort als kastanje, western red cedar, eiken of andere hardhoutsoort gebruiken. Of lekker modern met steigerhout, maar dat gaat niet zolang mee :)

De tekening is niet helemaal duidelijk, maar zolang je het zelf maar begrijpt :wink: De tweede is een vooraanzicht? Ik mis een doorsnede, daarin geef je de hoeken aan, en zie je welke bevestigingen nodig zijn.
 

Piper

  • #4
Haha, ja ik ben niet zo'n tekentalent. Staketten zijn inderdaad zo'n vierkante palen. Ceder lijkt me wel mooi. Ik wist niet dat steigerhout niet lang meeging, want zie dat ook wel graag.
 

Piper

  • #5
Ohja, wou ook even weten als jullie denken dat de afmetingen normaal zijn, zoals 60 diep voor zitting (komen kussen aan de rug) en 50 hoog enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
4
Gerelateerde onderwerpen
Loungeset maken

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu