Lepe hoeken trap

Flyingstevie

  • #1
Goedenavond!

In ons nieuwbouwhuis hebben we twee trappen boven elkaar. In de lepe hoek van de trappen zit de afvoer van de verdiepingen weggewerkt, samen met leidingen voor de verwarming. De hoek is afgewerkt met een wit gelakte MDF plaat; zie foto hieronder. Naast het feit dat ik niet zo blij was met de manier waarop het is afgewerkt (scheef, even tegenaan 'gegooid') was het de bedoeling het trapgat inclusief hoeken te laten stucen. Echter, met MDF gaat dit niet. Kan ik de MDF panelen zomaar vervangen met gipsplaten. En hoe kan ik de overgang tussen het beton en de gipsplaat (hoek van 45 graden) het best afwerken voor een goed resultaat met stucen?

Alvast bedankt maar weer!

Groeten,
Steven

 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Zelf bij mij gaat er nog al wat vanuit de kruipkelder omhoog naar de zolder. Ik kan daar van alles achter verstoppen. MDF daar kan je nog wat mee. Stuuk dan kom je er niet meer bij.
Let ook op de werking van de verschillende materialen die voor de muren zijn gebruikt. Stuuk is strak en moet niet gaan scheuren.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #3
Monteer eerst een loze standleiding (afvoerpijp is goed) die doorloopt van beneden naar boven. Dan kun je nadien stijd nog kabels en leidingen trekken.

Schroef gewoon een gipsplaten tegen het MDF en je kan stucen op de gebruikelijke manier. De hoek van 45 graden is niks bijzonders. Behande deze als iedere andere hoek bij het stucen: insnijden tijdens het stucen en na afloop (na 1 x verven) een kittandje er in van alrylaatkit en voor de tweede keer sausen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu