Lekkende kermische kraan

A

Anonymous

Gast
  • #1
Ik heb een lekkende keramische kraan. Ik heb deze al verschillende malen uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Ook zie ik geen krasjes in de schijven. Heeft iemand een oplossing?
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Heb je al reakties op jouw vraag gekregen? Ik zit met het zelfde probleem ( keuken kraan) die soms blijft druppelen. Daarna twee weken niets aan de hand.

Vuil? Slijtage? Ik heb nog niet de moed gevonden om hem uit elkaar te halen. Zijn er ergens tekeningen te vinden van Grohe?
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Ik heb een Grohe keukenkraan met zwenkarm en die lekte dus ook maar niet uit de uitloop maar aan de onderkant. De oorzaak zit in kalk vorming bij de rubberafdichtingsringen.

Ik heb de huls met zeer fijn staalwol gepolijst en opnieuw met kranenvet ingesmeerd en dan gaat het een hele tijd goed. De werkelijk veroorzaking is natuurlijk de kracht die op de arm komt te staan door het gebruik (draaien enz.).

Ik heb ook schema's aangevraagd voor mijn douchekraan bij Grohe en heb die netjes ontvangen. Dus het proberen waard.

groet,
Cees van der Heyden
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
Als ik vragen mag, hoe oud zijn jullie kranen? Hoe vaak wordt je kraan gebruikt?

Na veel gebruik slijt er steeds een 100ste van een millimeter van de twee schijven. Na verloop van tijd blijft hij lekken.

Oplossing: na het uithalen van de schijven heel belangrijk om ze weer met kraanvet in te smeren. Juist door het kranenvet , blijven de twee schijven aan elkaar hechten ( net als een magneet). Oplossing: vervang de schijven door nieuwe!
 
A

Anonymous

Gast
  • #5
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn kraan ging na ongeveer 10 maanden lekken. Heb Mandemakers gebeld. Zou onder de garantie vallen.

Krijg nu wel een factuur voor de reparatie omdat bij het aansluiten van de kraan de leiding niet goed is schoon gespoeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu