Lekkende buis op zolder bij CV ketel/zonnepaneel

DdeMan

  • #1
Hallo mensen,

Ik zit met een probleem op zolder en weet niet goed wat het is. Voordat ik allerlei voorrijkosten moet betalen om iemand er naar te laten kijken wilde ik het eerst hier proberen, misschien is het een klein probleem en kan ik het zelf verhelpen, maar ik weet hier gewoon te weinig van.

Ik heb een buis op zolder in de buurt van de CV ketel en het zonnepaneel die lekt (zie foto's). Er komt zwart spul uit en ik heb geen idee wat het is, waarop deze lekt en wat ik er aan zou kunnen doen. Weet iemand hier wat dit is en of dit te repareren is? Volgens mij is de buis verbonden met het zonnepaneel wat op het dak zit, maar 100% zeker ben ik er niet van.

Bij voorbaat dank voor de moeite!



 

Winnieandbuzz

  • #2
Je hebt het waarschijnlijk over een solar paneel t.b.v. warmwater voorziening. Er is een beetje 'zweet' op de snelkoppeling te zien van de vloeistof in het systeem. Heb je al geprobeerd de koppeling even na te trekken? Wellicht dat daarmee het zweten voorbij is.
 

DdeMan

  • #3
Dank voor de reactie!

Volgens mij heb je gelijk en is het inderdaad een paneel tbv warm water.

Zweet klinkt redelijk onschuldig, of zie ik dat verkeerd? De koppeling natrekken zeg je, bedoel je dan de boel proberen aan te draaien of iets in die richting?
 

Winnieandbuzz

  • #4
Zweet klinkt onschuldig en is het tot op zekere hoogte ook wel maar het hoort natuurlijk dicht te zijn.
Zet een sleutel op het middelste deel om meedraaien te voorkomen en vervolgens de twee koppelingen natrekken. Probeer het schoon te maken zodat je later kunt zien of het nog zweet.
 

DdeMan

  • #5
Dat ga ik proberen, hartelijk dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu