Lekkende bovenlader Miele W 110

Albertusmintus

  • #1
Onderstaand bericht verstuurde klusideedeelnemer Moods het volgende:

Moods

Geregistreerd op
12-8-2005
Berichten: 2

Geplaatst: 12 Augustus 2005, 09:08 Onderwerp: Wasmachine lekkage miele bovenlader w110 topstar

--------------------------------------------------------------------------------

Sinds vandaag loopt er een de achterkant van onze miele bovenlader w110 water uit een gat - lijkt wel of het water over loopt tijdens het vullen met water via het wasverzachters. Bakje-zijkant losgeschroefd en vanaf dit bakje loopt er een slang naar dat gat aan de achterkant

Tevens heb ik geprobeerd om de bovenzijde te verwijderen, waarbij ik de achterzijde van het electronische schakelgedeelte met 3 schroeven heb losgehaald. Helaas kom ik er niet uit hoe dit verder los moet het lijkt of dit ergens zit vastgeklikt aan het kunststof gedeelte onder het deksel.

Het gaat natuurlijk om de lekkage en hij drained alleen uit die uitstoom opening in het laatst van het programma dus ik denk wanneer het wasverzachter in de machine wordt gespoeld.

Wat kan ik hier aan doen?

Onze wasautomaat doet hetzelfde.

Daarom de volgende vragen:
Is Moods nog een van de deelnemers?
Hoe heeft hij de zijkant van het bakje kunnen losschroeven?
Moods schrijft vervolgens:
Ik heb het probleem denk ik opgelost... heb de slang die van de zeepbak naar de kuip loopt losgekoppeld aan de zijde van de kuip en de overstroomslang ook losgekoppeld. De slang van de zeepbak naar de kuip het uiteinde in een emmer gehouden (even met twee man gedaan, aan de korte kant).

Hierna ben ik met een ouderwetste flessenschraper via de achterzijde waar ik de overstroomslang had verwijderd met die flessenschraper in de zeepbak gegaan en goed heen en weer bewogen.

Daarna met een waterkoker heet water in het bakje van de wasverzachter
het (in nederland) afgesloten bakje voor bleekmiddel en in de zeepbakken heet water gespoeld. Meerdere malen overigens.
Dit leidt tot de volgende vragen:
Hoe kun je komen bij de slang die van de zeepbak naar de kuip loopt (is dit de slang die je ziet aan de rechterzijde, als je de rechter zijklep losmaakt)?
Waar zit de overstroomslang?
Hoe kun je zonder iets te beschadigen het afgesloten bakje voor bleekmiddel openen?

Zou iemand mij hieromtrent alstublieft van advies kunnen dienen?
 

Monteur54

  • #2
Wij hebben van miele altijd de zeepbak moeten vernieuwen
is een heel karwei
je kan trouwens bij die machines bijna nergens bij
 

Albertusmintus

  • #3
Geachte monteur 54,

een reparateur die bij ons langs geweest is, heeft dit ook gesuggereerd, maar dan zit je gelijk aan een reparatiebedrag van 200 euro. Dan is het fijn als het apparaat ook weer goed zou kunnen functioneren na een grondige schoonmaakbeurt, zoals gebruiker Moods eerder aangaf.

Vriendeljke groet,

Alber Lagerweij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu