Lekkage was/droogmachine Whirlpool AWG 338

Jgurp

  • #1
Vanavond met bloed zweet en tranen (nou vooruit alleen wat zweet) deze wasmachine 2 etages omhoog gebracht, blijkt hij te lekken....
Zolang de waterkraan open staat lekt hij. Het lijkt er op vlak achter de plaats te zijn waar de toevoer de machine in gaat.
Wanneer de machine uit staat blijft deze lekken, pas na dichtdraaien kraan stopt het lekken.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en is dit eenvoudig te repareren? Ik heb al eerder mbv dit forum een droger kunnen repareren dus ik heb goede hoop!
Groeten Jacques
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Kijk even of de aansluiting van de toevoerslang op de machine niet gebarsten is.
 

Jgurp

  • #3
Realiseerde me dat de info nogal karig was.
serinummer machine: 853733872000
Ook heb ik het deksel verwijderd en gekeken waar het lek zat. inderdaad direct nadat deze de machine in gaat.

Zie de rode pijl. Hier loopt een las/plaknaad welke lekt. Is dit ding (volgens mij heet dit het inlaatventiel) te vervangen en zo ja waar kan ik deze bestellen?
Er staat nog een nummer 20697 op gedrukt, maar mbv dat nummer vind ik op internet niet het goede product.
Hier nog een 2-e foto welke iets scherper is:

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groeten Jacques
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Bij de onderdelenwinkel te koop, neem het type en de nummers van de machine even mee, in tegenstelling tot internetwinkels kunt u het zo omruilen als het niet de goede is.
 

Tommy-ON3TD

  • #5
De klassieker,
bij het verhuizen heeft het ventiel een klap gekregen van het betonnen gewicht
 

Jgurp

  • #6
Waarschijnlijk is dat het geval geweest. Intussen een nieuw inlaatventiel geplaatst en hij draait weer prima. Nog even gedacht om simpelweg het lek dicht te smeren, maar tch maar een nieuwe gekocht. Was niet erg duur.
grt Jacques
 

Gerrit

  • #7
Mooi dat het is opgelost.

Bedankt voor de melding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu