Leggen van terrastegels 50 x 50 x 2 cm

Milsbeek

  • #1
Goedemiddag allen,

Ik ben bezig met het aanleggen van een terras, dit is zo'n 80 M2, hier hebben we reeds Chinese hardsteen tegels voor gekocht, afmetingen hiervan zijn 50 x 50 x 2 cm, nu heb ik reeds zo'n 10 mensen gesproken hoe we het beste deze tegels kunnen leggen, we hebben als ondergrond cementzand gebruikt, dit ligt er zo'n 40 cm bovenop, dus ruim voldoende zou je zeggen, alleen nu krijgen we verschillende adviesen, in cement, in stabilisatie, lijmen ?? zelf heb ik totaal geen verstand hiervan, kan iemand mij hierbij behulpzaam zijn ?

Alvast bedankt voor de moeite !

groet,
Pascal
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Wat zegt de leverancier hierover ?
 

Milsbeek

  • #3
De leverancier "dacht" dat stabilisatie het beste was en dan een verhouding van 1 op 6 dus 1 schep cement op 6 scheppen zand ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Wanneer de leverancier dat zegt kunt u hem er op aanspreken wanneer het mis gaat, zo dom zal zijn idee dus niet zijn.
 

Ritavenlo

  • #5
Gewoon in de zand leggen.

Gr Gondrand
Rita :lol:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Bent u de leverancier en verleent u garantie ?
 

Visk

  • #7
Ik ben wel een leverancier en wij geven ook het advies om het in zand/cement te leggen, de verhouding is ook prima

tip maak eerst het zandbed klaar op afschot etc. en hark dan pas het cement er door

mvg kevin
 

Milsbeek

  • #8
Dank voor jullie antwoord, we hebben zelf een betonmolen, misschien nog beter om het cement door het zand te mixen en dan nogmaals aantrillen ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Kan ook maar de het uitvlakken moet hoe dan ook eerst gebeuren, daarna het stabilisatiebed aanbrengen.
Niet aftrillen, een tegel van dat formaat knapt kapot op de harde ondergrond wanneer hij wat aangeklopt moet worden omdat hij niet vlak ligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu