Laminaat verven

Richard en denise

  • #1
Hallo klussers,

We hebben al van twee mensen gehoord dat je laminaat kunt verven.
Ons lijkt het sterk. Maar heeft iemand dat gedaan?
En zo ja hoe is het geworden. en met wat voor verf heb je het gedaan :?:

We zijn namelijk verhuisd en we vinden de laminaat in de gang veel te licht en niet mooi.

Groetjes richard en denise
 

Tman

  • #2
Ik denk dat je hetzelfde krijgt als ik vroeg om tegels te verven, het lijkt me allebei wel mogelijk maar niet rendement vol met slijtage.
Kijk bij Mat tegel vloer andere kleur.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #3
In dit geval van laminaat lijkt het me inderdaad niet goed mogelijk. Laminaat heeft een hele harde, gladde bovenlaag en de verf zal onvoldoende hechten om langdurig mooi te blijven, vooral door schuiven van stoelen e.d. zal het lelijk worden.

En als je al een geschikte verf zou kunnen vinden, dan zal die zo duur uitkomen, dat je beter het hele laminaat kunt vervangen.

@ Tman
Dat er bij het ene basismateriaal (tegels) gezegd wordt, dat je het (beter) niet kunt verven, zegt niet altijd alles over het andere basismateriaal.

Bij sommige materialen kan het wél, zij het met moeite.

Een betonvloer kan bijvoorbeeld met een tweecomponenten epoxieverf wél geverfd worden, zo heb ik begrepen uit Betonvloer woonkamer verven op het forum.

Zij het dat dat een dure grap zal zijn...
 

EdP

  • #4
Laminaat is voorzien van een harde kunststof toplaag. Als je dat zou willen verven (en dat raad ik je van harte af) zou je dus een (dure) kunststof primer nodig hebben en de nodige (dure) potten slijt- en krastvaste verf. Vervolgens mag je binnen de korste keren huilen omdat het er af slijt en je alles voor niks hebt gedaan.

Maak het jezelf gemakkelijk en voordelig door het bestaande laminaat eruit te halen en een nieuwe erin te leggen. Met een beetje geluk kun je de ondervloer gewoon laten liggen.
 

Richard en denise

  • #5
Heel erg bedank voor jullie tips.

Vond het al vreemd, dacht vraag het gewoon.

Groetjes richard en denise
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu