Laminaat over zeil

Miranda

  • #1
Ik zie dat er al vanalles over laminaat en de ondergrond daarvoor geschreven is, maar ik heb mijn vraag nog niet kunnen vinden.

Ik woon in een appartement, en in mijn woonkamer en hoofdslaapkamer lag vloerbedekking (met ondervloer). Dat heb ik helemaal eruit gehaald, en daar ligt nu een dikke laminaatondervloer (geluiddempend) en daarover heen dus (klik) laminaat. Nu zijn de hal en de logeerkamer aan de beurt, Maar daar ligt verlijmd zeil in.

Het is echt rampzalig om dit los te krijgen; iedere centimeter ligt gelijmd... Is het een mogelijkheid om het laminaat over het zeil te leggen? Dan wel weer eerst met de laminaat ondervloer (die ook geluiddempend is)? Hebben mensen hier ervaring mee?

En in het geval dat dit niet aan te raden is, hoe krijg ik in vredesnaam dat zeil eruit? :cry:

Bedankt!
Miranda.
 

Lance

  • #2
Ja hoor, dat is mogelijk om over het zeil heen te leggen en een geluids dempende ondervloer te gebruiken.
Het gaat hier niet over tapijt dus het is zeker geen probleem.

succes
 

Miranda

  • #3
Heel erg bedankt voor het (snelle) antwoord. Ik heb net even getest of de deuren dan nog wel dichtgaan (de ondervloer is ook al best dik) en dat past gelukkig ook nog.

Ik krijg dan alleen misschien ietsje hoogteverschil in de overgang naar de woonkamer (waar geen zeil lag), maar dat kan ik met een soort drempeltje of overgangsplint wel oplossen lijkt me?
 

Pepjo

  • #4
Overgangs-strips zijn in alle soorten en maten te verkrijgen bij de speciaalzaak en bouwmarkten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu