Lakken van eettafel

Kunstenaar

  • #1
Ik heb een eettafel uit een restaurant beschildert met acrylverf, verf die ik normaal gebruik op canvas en linnendoeken. Graag zou ik willen weten waar ik het mee moet lakken/vernissen?? En daar de tafel weer in het restaurant gebruikt gaat worden, moet het ook tegen water kunnen ( of wijn ) Tafelblad is van hout dus geen fineer e.d. Wie zou mij kunnen vertellen wat ik kan gebruiken??
Alvast dank :D
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #2
Als het wat mag kosten een laagje epoxy er over heen

anders een harde transparante lak
ik heb hier een voeten bankje dat door mijn kinderen is beschilderd met kinder waterverf (van die dikke kloder verf) in de jacht lak staan dat gaat al jaren goed
 

EGeen

  • #3
Watergedragen parketlak...
epoxyproducten zijn vaak 2 component, deze zou ik niet snel over 1 componentenverven zetten. U kunt het proberen, deze zijn wel stuk sterker, maar er zit een kans in dat deze onthechtingsverschijnselen gaat vertonen.
 

Freestyleklusser

  • #4
Heb toevallig vd week houten stoel met kunstschildersacrylverf beschilderd en gesealed met acryl parketlak op waterbasis. Gaf in elk geval geen onthechtingsproblemen maar legt wel een warme gloed/glans over de kleuren. Je zult er dus rekening mee moeten houden dat de kleuren iets intenser en warmer gaan uitvallen en dat daar waar er nog blank hout zichtbaar is, dit ook een warmere tint krijgt.
 

Kunstenaar

  • #5
Allemaal hartelijk dank, heb inmiddels de parketlak gebruikt en ja, de kleuren zijn er warmer door geworden, alleen maar goed, want het zijn hele grote bloemen die ik geschilderd heb.
dus...een groot succes !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu