Lakken MDF blad

Christiaan

  • #1
Hallo,

Ik ben zelf een computermeubel aan het maken met een MDF blad. Aangezien ons gezin de computer regelmatig gebruikt moet ik het MDF blad voorzien van een gladde maar vooral slijtvaste laklaag. De beoogde kleur is wit.

Heeft iemand een tip?
Jachtlak? Of standaardlak met een transparante parketlak erover? Of iets anders?. Ik hoor het graag.

Oh ja, ook nog een tweede vraag. Hoe kan je de kopse kanten van het MDF mooi strak aflakken?

Alvast bedankt.

Groeten.
 

Dingena

  • #2
Eerst goed ontvetten met een Thinner. MDF is erg vet dus het ontvetten komt erg nauw.

Schuren, hierna met goede vullende grondverf behandelen 2x, kopse kanten worden hiervan mooi strak. Daarna 2 lagen goede (professionele) krasvaste lak erop en klaar ben je!;-)
Tussen de lagen ook licht schuren.

Met goede verf bedoel ik natuurlijk geen bouwmarkt kwaliteit, maar de profesionele kwaliteiten. De vullende grondverf speciaal voor MDF is ook gelijk zuiging-opheffend. Ga voor meer informatie naar een verfvakhandel.

Succes!
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #3
Let wel op bij het werken met een thinner:

Thinner is zeer brandbaar! Daarom tijdens en na het werk zeer goed ventileren, en ervoor zorgen dat er geen vuur of vonken (van in- of uitschakelen van elektra!) ontstaan.

Daarnaast bevat thinner tolueen, een bij inademing zeer schadelijke stof. Een reden temeer om goed te ventileren!
 

Christiaan

  • #4
OK. Bedankt voor de tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu