Lakken beschermlaag

Bertje26

  • #1
Ik ben op zoek naar een beschermlaagje voor mijn keu. Ik ben namelijk in het bezit van een houten (snooker)keu waarop 2 handtekeningen staan die voor mij waardevol zijn.

Welke lak (of andere suggestie) kan ik het beste gebruiken om de handtekeningen (gezet met een permanent markerstift) te beschermen tegen slijtage?

Alvast bedankt!

Bert
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Moeilijk en risicovol. Watervaste markers zij weleenswaar bestand tegen water, maar de inhoudstoffen van vernis zij van een heel andere orde.

Ik zou het niet weten, en kan u daarom het aanbrengen van de vernis over de handtekeningen niet aanbevelen.

Mogelijk kunt u eenzelfde soort keu bemachtigen met idem afwerking en daarop eerst met watervaste stift iets plaatsen en dan vernissen met watergedragen vernis.
 

Bertje26

  • #3
Dank voor je reactie Kees. Misschien is dan toch een lak niet zo'n goed idee. Ik ga op zoek naar alternatieven. Heb jij wellicht nog een suggestie?

Hoe dan ook, bedankt voor de moeite!

Bert
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Ik zou eens informeren bij een beletteringsbedrijf ( reclame teksten etc.) deze beschikken over folies, ook transparant die goed hechten op diverse ondergronden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu