Lagers vervangen van Whirlpool wasmachine Anniversary 1200

A

Anonymous

Gast
  • #1
Mijn wasmachine maakt veel lawaai bij het draaien/centrifugeren, ik denk dat het trommellager(s) vervangen moet worden.

Het is een Whirlpool wasmachine type Anniversary 1200, typenummer 8570 381 72050.

Wie kan mij uitleggen hoe dit moet doen (tips) en waar ik aan onderdelen kan komen (evt. met typenummers).
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Heel toevallig heb ik gisteren mijn wasmachine, met een zelfde soort probleem, gerepareerd. Het probleem was dat de vier bouten die de kogellagerhouder van de trommel verbindt met de de wasdroger , waren gebroken en los getrtild.

Ik heb de bouten (M8/25mm) (denk wel aan lostrilringeltjes) vervangen (heel makkelijk bereikbaar als je de achterkant loshaalt.) en hij doet het weer als vanouds.

De bouten van Whirlpool komen waarschijnlijk van de Aldi of zo. De lagers waren nog wel prima (wel even schoon gemaakt en geolied).
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Beste Fred,

Jij bent voor mij de eerste die eens met een juiste type nummer aankomt zetten. :lol: :lol:

Ik heb even nagekeken welk lager er inzit.

Dit is origineel 4812.520.180.65 ga geen losse lagers hier in zetten, het is gewoon een compleet blok. Het zit vast met 4 troks bouten dat is het enige probleem, maar voor de rest is het een fluitje van een cent om het te vervangen.

Let wel, maak even de as schoon met een stukje staalwol en doe even wat gewoon vet om de rubberring welke om het lagerblok zit. dat zie je wel als je een nieuwe koopt. Ze kosten advies € 65,91 en bij Europarts of Homeparts zaken te koop.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu