Kunststof Waterleiding - onderdelen?

Rene154

  • #1
Hallo allemaal!

Ik ben bezig met het aansluiten van een vaatwasser ( ok, het is niet in de badkamer, maar aangezien dit subforum juist ook over waterleiding gaat plaats ik het maar hier) en heb een probleem met de aanvoerleiding. Deze is namelijk van kunststof. Nou heb ik al via de zoekoptie hier gezocht, maar heb eigenlijk maar weinig gerelateerde berichten gezien. Op de waterleiding zelf staat het volgende:

PP type 3 PN20 20x3,4 mm.

Het merendeel hiervan snap ik wel, de leiding is van polypropyleen (alhoewel er door de beheerder van het gebouw vermeld werd dat het polybutylene leidingen moeten zijn, met de code : HE P20, maar hier kan ik al helemaal niets over vinden op internet), heeft drukklasse PN20 en de maten zijn 20x3,4mm. Mijn probleem is eigenlijk waar ik onderdelen voor dit soort leidingen kan vinden. In de gewone bouwmarkt in ieder geval niet, en ook via internet vind ik zo snel niet een goed leveradres waar ik langs zou kunnen gaan om koppelstukken aan te schaffen ( in de omgeving Rotterdam/ Den Haag). Misschien dat iemand hier een goed adres weet? Het liefst ga ik zelf zo snel mogelijk over op koper, omdat ik dit gewend ben, maar misschien vergis ik mij gewoon en werkt dit kunststofsysteem veel gemakkelijker als ik er eenmaal aan gewend ben. Graag zou ik jullie mening hierover horen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Rene
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Adressen worden hier niet verstrekt, maar ga naar een erkende instalateur in de buurt, die kan je vast wel verder helpen.
Bouwmarkten hebben standaard spul, voor iets afwijkends of speciaal naar de speciaal zaak!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu