Kubusstoel maken

Pvdb

  • #1
Hallo,

Ik wil graag een kubusstoel maken voor een klein kind (+/- 35 cm x 35 cm x 35 cm). Een plaatje is hier te vinden op (Link vervangen door zoekactie in verband met copyrights. Moderator)

Het betreft feitelijk drie planken die in een u-vorm aan elkaar zitten, met daar middenin één plank die dient als zitting. De onderkant van de "u" staat naar achteren en de pootjes van de u staan naar voren.

Mijn vraag is nu: hoe kan ik de verbindingen het beste maken? Het moet behoorlijk stevig worden. Is lijm voldoende, zijn duvels handig, of kan ik het beste gewoon schroeven (wordt natuurlijk het minst mooi).

groet,

pieter
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Ik denk dat het mooiste is om met een bovenfrees ter plaatste van een verbinding de dikte van de plaat uit de fresen uit de halve dikte van de plaat waar je mee verbindt. Maar dan moet je wel een bovenfrees hebben of iemand kennen die er een heeft.

Duvelen kan natuurlijk ook, eerst de zitting tussen de twee staanders en dan de achterwand er tegen aan.
Er zijn speciale setjes te koop om duvels aan te brengen.
Een goede lijmverbinding is echt sterk genoeg.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #3
Door het vermelden van de link was er sprake van namaak van een bestaand product.
Daaraan kan geen medewerking worden verleend via Klusidee.

Om toch een redelijk advies mogelijk te maken voor wat betreft de constructie van een dergelijke stoel, is de link vervangen door een zoekactie.

Tegen het eventueel plaatsen van een eigen gemaakte schets van wat (ongeveer) de bedoeling is, is natuurlijk geen enkel bezwaar! :wink:
 

H@ns

  • #4
Ik kan er niets over zeggen omdat ik niet weet hoe de stoel er uit moet komen te zien.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #5
Ik heb het anders opgelost: er staat nu een link naar een zoekactie naar afbeeldingen van "Kubusstoel". :wink:
 

H@ns

  • #6
Ik zou het gewoon lijmen, schroeven, gaten plamuren, gronden en aflakken.
Deuvels kan ook maar dan wel heel zuiver aftekenen en goede volgorde aanhouden met in elkaar zetten!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu