Koude straling muur opbouw

Uberrickje

  • #1
Op de oorspronkelijke garage van onze twee-kapper is een dakopbouw geplaatst. Ons huis, houtenskelet-bouw met luchtverwarming, is in 1995 gebouwd en heeft een garage-dakopbouw gekregen ongeveer 7 jaar geleden (toen wij hier nog niet woonden). De opbouw is zo gemonteerd dat de kamers van de opbouw een kant hebben van de oorspronkelijke buitenmuur. Ivm de luchtverwarming is de verwarmingscapaciteit in deze kamers beperkt. Nu na een paar koude dagen, merken we dat er veel kou van deze muur afkomt/straalt en de kamers hinderlijk 'koelt'. Mijn vraag is hoe dit het beste te verhelpen.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Zijn er maatregelen genomen bij de spouw?
 

Uberrickje

  • #3
Niet dat ik weet. Een deel van de buitenmuur is nu de binnenmuur van de opbouw. Ik vermoed dat er kou doorstraalt van het deel van de muur wat zich aan de buitenkant bevind naar het deel van de binnenkant. Ook de vloer (houtenvloer) in de opbouw voelt enigszins koud aan, waar ik van vermoed dat de isolatie van onderop ook beperkt is.
Uit de bouwtekeningen van de opbouw kan ik niet terugvinden over de isolatie.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Nu het net een paar dagen wat kouder is, zijn alle steenachtige bouwmaterialen koud.

Volgens mij zijn er twee opties: Het materiaal verwarmen (grotere capaciteit of meer geduld) of zorgen dat het niet verwarmd hoeft te worden (door het plaatsen van een lichte voorzetwand).
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #5
Waar de rode streep staat zou de muur, het buitenblad, onderbroken moet zijn. Nu trekt de kou door de muur heen naar binnen.

 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Klopt Wgb, maar zo'n koudebrug trekt niet veel verder dan een meter ofzo. Ik heb zo'n idee dat de gehele muur koud is ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu