Koolborstels Bosch WFK2291NL

Corno

  • #1
Ik moet de koolborstels vervangen van mijn Bosch WFK2291NL wasautomaat. De achterkant is los, nu de aandrijfmoter. Moet ik zeker eerst de centrale bout losmaken van het grote wiel van de aandrijfriem, en dan wiel en riem eraf halen?
 

Filimatt

  • #2
Hallo,

Gewoon de riem laten aflopen
Dan de bout aan de motor losschroeven
Achteraan het groot gewicht zit ook nog een bout , ook los maken
Maar bij zo'n oud toestel moet je wel wat handigheid hebben om de motor volledig open te doen , en die moet ECHT open
Als je de motor uit elkaar haalt moet je eerst een lijn trekken met een alcohol stift van voor naar achter ( vergemakkelijkt alleen maar de montage )
Alles zit vast met trox vijzen

Nota bene : de moer van het vliegwiel moet niet los , de riem is redelijk rekbaar.

Veel succes M.v.g. Filip
 

Corno

  • #3
Bedankt, ik ga het proberen. Is het nog handig de machine in een bepaalde stand te kantelen?
 

Corno

  • #4
Nou, het moterhuis is los, dat wil zeggen alle bouten kan ik eraf krijgen, maar ik heb moeite het moterhuis uit het kanteloog los te krijgen/tillen/trekken. Is daar misschien een truck voor?
 

Corno

  • #5
Het is gelukt. Ik moest een aarde-draad doorknippen (later weer gesoldeerd), anders ging het niet. Borstels vervangen. Trommel draait weer, alleen met een hogere toon (beetje als een zoemende mug). Is dat normaal?


Bedankt, Filimatt
 

Filimatt

  • #6
Het lawaai komt voor door de lagertjes van de motor of van de hogere spanning van de veertjes van de koolborstels die de koolborstel er harder drukt

Zou mij niet veel zorgen maken , als het de borstels zijn dan gaat dat lawaai wel weg


M.v.g. Filip
 

Ronald41

  • #7
Corno schreef:
...alleen met een hogere toon (beetje als een zoemende mug). Is dat normaal?
Ja dat is normaal, de borstels moeten even inlopen.

Gr Ronald.
 

Corno

  • #8
Bedankt jongens, voor jullie reacties. Ik hoop dat hij het weer even doet. Het is een Made-in-Germany exemplaar, kostte ooit zo'n 1600 piek. Groet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu