Koolborstels bij Miele wasmachine

Marie

  • #1
Mijn wasmachine heeft kuren, en nu heb ik hier gelezen dat dat waarschijnlijk aan de koolborstels ligt, maar kan iemand mij vertellen waar de koolborstels zitten in de miele W800.
 

Pepjo

  • #2
De koolborstels vormen een onderdeel van de motor van je wasmachine. Het zijn als het ware twee sleepcontacten waarmee de spanning op de motoras komt, simpel gezegd. Door dit "slepen" slijten de koolborstels.

Als je hier niet zoveel kaas van hebt gegeten, en vergeef me, maar uit je vraagstelling blijkt dat, zou ik een monteur in huis halen om een en ander te openen en te repareren.
 

Marie

  • #3
Nou ik was ook niet van plan om het zelf te doen, maar omdat ik maar een kleine beurs heb, is het handig om eerst even zelf te kijken of het inderdaad klopt.

Dit kan soms in de kosten schelen, alleen al de voorrij kosten en de tijd hoelang dat de monteur er is, als ik al de machine zelf open schroef en zelf weer dicht doe scheelt het in de tijd en dus de kosten ook nog wanneer ik ze het onderdeel direct bij zich hebben.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Je hebt alleen gezegd "kuren". Je hebt niet genoemd wat voor een soort kuren.

Om nu zometeen tegen de monteur te zeggen: "Op het forum zeiden ze dat het de koolborstels zijn" lijkt me een beetje kort door de bocht.

Het kunnen koolborstels zijn, maar bij "kuren" kan het ook totaal door iets anders veroorzaakt worden.

En wat betreft zelf openmaken: zoveel zal dat ook niet uitmaken op de totale reparatietijd. Indien je een monteur laat komen, zal hij het niet waarderen als je zelf al iets hebt gedaan aan de machine, en daarbij misschien iets verkeerd hebt gedaan, waardoor het probleem alleen maar groter wordt.

De vraagstellers repareren hier meestal zelf, en als dat niet kan, laten ze het de vakman doen. Maar als je van te voren weet dat je een vakman wilt raadplegen, laat dan de machine dicht!
 

Pepjo

  • #5
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar als je zoiets nog niet eerder hebt gedaan moet je wel oppassen dat je niet nog meer schade aanricht dan er al was. :D
 

Marie

  • #6
Ik kan jullie verzekeren dat ik al vanavond een poos studie heb gedaan op dit forum,
en heb gezien dat al de vragen die werden gesteld precies hetzelfde zijn met knipperende lichtjes enz enz en om dan weer dezelfde vraag te stellen, vond ik een beetje onzin.

Maar als jullie zelf repareren, vraag ik me af of jullie wel weten wat een rekening kost van even een reparatie aan een wasmachine.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #7
Dat weten wij maar al te goed, en we zullen de laatsten zijn, die je een hoge rekening willen aandoen.

Maar het ligt gewoon zo: of je bent in staat zelf iets te repareren, dan helpen we je.

Of je kunt dat niet, dan houdt het gewoon op, zo simpel is het nu eenmaal. Hoe vervelend dat ook financieel voor je is, wij kunnen daar dan verder niets aan doen!
 

Marie

  • #8
Nou dan heb ik wel een goed idee,wanneer je toch de hele dag erachter zit om antwoord te geven kunnen we misschien via de webcam de reparatie uitvoeren, vertel je maar hoe ik het moet doen en wat ik los moet draaien enz enz.Op die manier ik heb ik telefonisch al eens meer huishoudelijke apparaten gerepareerd.
DIT WAS GEKHEID HOOR.
Maar ik zal over de wijze woorden nadenken die tegen mij gesproken zijn en bedankt ervoor.
Maar heb ieder geval begrepen op het forum dat het onderdeel niet zo gek duur is.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #9
Gelukkig maar dat het gekheid was, want ik moet er niet aan denken, om als vrijwilliger ook nog eens de hele dag aan de telefoon te hangen om storingen via webcam te verhelpen. Ik zou nooit meer aan slaap toekomen...

Op de manier via het forum kunnen we goed werk doen, maar zonder onze identiteit prijs te geven. Zelfs de mede-vaste beantwoorders kennen mijn echte naam en al helemaal mijn adres niet.
 

W.A. Vijn

  • #10
Om een juiste conclusie te kunnen trekken met een reparatie van een Miele wasautomaat, is het belangrijk te weten welke lampje er knipperen.

Dus gewoon eens vertellen wat er precies mee is en welke lampjes er branden en/of knipperen. Werkt een stuk prettiger. U bent dus de enige dit dit kan constateren en melden.

Wat doet het apparaat wel en wat doet hij niet? Waarom moeten het gelijk de koolborstels zijn? Er zit nog veel meer in een Miele wasautomaat.
Graag zie ik uw gegevens tegemoet.
 

Marie

  • #11
Het probleem is verholpen.
Het waren idd de koolborstels.
Dus het forum is zeer duidelijk over de knipperende lampjes ed.
Wel een monteur bijgeweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu