Koolborstel vervanging in een Bosch WFF1480EU wasmachine

Mvbeek

  • #1
Op het forum had ik een bericht gevolgd van iemand die de koolborstels in zijn Bosch WFF1201 zelf heeft vervangen. Aangezien hij aangaf niet veel kluservaring te hebben, dacht ik het zelf ook te gaan proberen met hulp van de reeds bestaande info op dit forum.

Volgens Raak onderdelenlijst zouden koolborstels in mijn Bosch WFF1480EU/14 FD 7812 0026 gelijk zijn aan die van de WFF1201 met artikelnummer 154740. Deze vanmiddag opgehaald bij Handyman, en bij thuiskomst het wasmachine uit elkaar gehaald.

Nu zitten de koolborstels op een soort witte plaat met een soort klokveer worden die naar voren geduwd.

Kan het zijn dat die hele plaat vervangen moet worden, want ik denk niet dat ik de losse koolborstels hier in krijg. Heb ik de verkeerde koolborstels meegenomen, zo ja, weet iemand misschien wat wel het juiste type zou moeten zijn.

Alvast bedankt voor iedere reactie.
Menno
 

Henny

  • #2
De documentatie van de Bosch WFF1480EU/14 geeft inderdaad de koolborstels met arikelnummer 154740 aan.

Deze borstels (met veer) zijn niet toepasbaar in motoren met los schild.

Ga met dit motorschild naar de onderdelenwinkel om de juiste borstels te verkrijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu