Knoest repareren in boeideel voorkant huis

Cotweetje

  • #1
Hallo,

Nieuw huis gekocht en moet het het asap verven maar ik wacht op wat beter weer en ik moet eerst een paar knoesten repareren in boeidelen aan de voorkant van mijn huis, ik weet niet welk hout het is, maar om een heel boeideel te kopen om een paar knoesten te repareren zie ik niet zitten/ past niet in mijn autotje :)

kan ik bij een bouwmarkt, een hardhouten schaaflat kopen om een mal te maken om de knoest op te vullen ?

En kan ik met papiertje over de knoest de contour trekken, en dit met de decoupeerzaag uitsnijden ?

Of moet ik een rondje boren om de knoest en dit diameter rondje ook gebruiken voor de mal ?

Of moet ik proberen een ruit, of een 5 punts motief uit te haken met een beitel ?

Dus: Welk hout kan ik gebruiken en welke methode.

En weet iemand welk hout het is ?
 

Cotweetje

  • #2
Net close up gemaakt voor houtsoort, heb ik nog 3 vragen:

1) Moet die scheur ook gevuld worden ?
2) Het doek lijkt maar tot de helft van de 1e verdieping te zijn geplaatst, bij de bovenste knoesten zie ik een grijze plaat met spijker erdoorheen, aan de binnenkant zitten gipsen platen die gestuct zijn.
3) Aan de zijkant van het huis zit er een beetje ruimte tussen hout en metselwerk, op 1 plek is steen weggeslagen, hoe dit te repareren, steen inmetselen en de rest dichtkitten ?



 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Plaats eens een foto van de te repareren knoesten.

Als die opening niet direct inregent, hoeft het niet persé afgedicht te worden. Hooguit wat gaas tegen insekten.
 

Cotweetje

  • #4
Het zijn 4 knoesten, en ja ik ga het hout schilderen, is alleen nog geen mooi voorjaar :) Huis net gekocht enzo.




 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu