Knauf goudband of MP75 diamant?

Bluemagics

  • #1
Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht en deze willen we laten sturen. Ik wil glad stuc dat zo hard mogelijk is, omdat putjes te voorkomen als er iets tegenaan stoot.

Wat ook belangrijk is dat de stuc zo goed mogelijk scheurvorming tegen gaat. MP75 is harder, is die dan ook gevoeliger voor scheurvorming?

De meeste stukadoors die ik spreek hebben het over een stuc laag van 4 a max 6mm. Op de website van knauw staat minimaal 10mm bij beide gipsen.

Moet ik "eisen" dat de vakman toch echt 10mm gebruikt en desnoods de prijs hierop aanpast? Of is 5mm wel voldoende? Welke wat beide gipsen raden jullie mij aan? Is het eind resultaat van beide even mooi/glad?


En wat raden jullie mij aan op het plafond? op BG is het verlaagd, dus stucplaten. Op de eerste zijn het betonplaten.

Edit: Als aanvulling: ondanks dat het officieel een machinepleister, wordt mp75 ook met de hand aangebracht. Geldt dat ook voor MP75 diamant? Is het mogelijk om die met de hand aan te brengen?

Alvast bedankt!
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Je laat de klus door een stucadoor doen. Dan moet je het aan de betreffende stucadoor overlaten wat voor materiaal hij gaat gebruiken. Hij moet straks garantie op het werk geven.

Wat je wilt eisen moet je zelf bepalen, maar het lijkt me dat je toch wel een beetje vertrouwen zou moeten hebben in een in te schakelen vakman. Als dat niet zo is kun je beter iemand anders zoeken.

Klusidee is er alleen voor klussen die je zélf gaat doen, niet voor advies wat anderen, bijv. bedrijven, moeten doen. :wink:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu