Kitten muur-plafond

Thehog

  • #1
Hallo,

Ik heb een net getegelde badkamer met een verlaagd plafond van groene gipsplaten. Het plafond heb ik gestukt met schuurband. De voeg tussen wandtegels en plafond is ong. 5 mm.

Kan ik de voeg tussen muur en plafond kitten met een structuur-acrylaat kit? Op de bus staat "Hoogwaardige , plasto-elastische verfverdraagzame reparatiekit op basis van een acrylaatdispersie. Repareren van scheuren en oneffenheden in beton en pleisterspuitwerk voor zowel binnen als buitentoepassing. Niet geschikt voor dilatatievoegen".

Nu ik dit zo lees denk ik dat het niet kan (heb gewoon de bus "structuur acryl" gepakt zonder eest te lezen). Maar wat kan ik dan het best gebruiken?

The Hog
 

Fiesiekus

  • #2
Lijkt me wel mogelijk, ik heb diverse kieren met die kit gedicht (tussen gipsplaten en kozijnen e.d.). Uiteraard zijn er kwaliteitsverschillen tussen de verschillende fabrikanten.

Enige ander probleem dat ik zie: hoe breng je de kit strak in de voeg aan? 5 mm is behoorlijk; en je wilt niet je fraaie gestucte plafond ondersmeren. Denk dat je eerst tape moet aanbrengen op zowel plafond als aan de bovenrand tegeltjes.
 

Thehog

  • #3
Het kitten zelf is niet een probleem, met die driehoekige plastic hulpjes gaat dat wel goed (ging ook goed in de verticale hoeken).

Het gaat me meer om de vermelding "Niet geschikt voor dilatatievoegen". Is zo'n voeg tussen wandtegels en plafond een dilatatievoeg? Het zou vervelend zijn als de kit over een half jaar loslaat of anders lelijk wordt.
 

Fiesiekus

  • #4
Thehog schreef:
Het gaat me meer om de vermelding "Niet geschikt voor dilatatievoegen". Is zo'n voeg tussen wandtegels en plafond een dilatatievoeg?
Neen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu