Kit sluit niet glad aan

Venusalsa

  • #1
Een jaar geleden heb ik de rand van mijn bad opnieuw laten kitten door een kitbedrijf.

Een paar weken geleden heeft deze (brede) rand over de hele lengte van het bad losgelaten aan de kant van het bad.
Ik heb contact opgenomen en de man is teruggekomen.

Vooraf heb ik hem zelf voorgesteld het bad alvast wat vol te laten lopen en dat vond hij prima.
Ik wilde hem niet op de vingers kijken, dus ik heb zijn gang laten gaan en hij heeft de kit over de lengte en de rand achter de douchekraan vervangen. De rand aan het voeteneinde was nog in orde.

Na een aantal dagen (kwam toevallig mooi zo uit) elders gedouched te hebben, nam ik mijn bad/douche weer in gebruik.
Hierbij zag ik dat t.h.v. de kraan de kit niet glad in de voeg zat, waardoor het water hier ook eerst achter bleef hangen.

Omdat ik me zorgen maakte dat het water misschien hierachter langs kon piepen, heb ik de man een foto ervan gestuurd.
Hij is teruggekomen (ditmaal zonder bad weer vol te hebben) en heeft deze rand opnieuw gedaan met de opmerking dat kit sowieso niet bedoeld is om lekkages te voorkomen/waterproof te zijn.
Dit keer ben ik er wel bij blijven staan en zag dat hij de oude laag wegschraapte, maar verder niets schoonmaakte of ontvette.

Hij heeft het ditmaal even extra aangedrukt in de voegen. Maar wat is nu het geval: na enkele dagen zie ik dat het nu weer zo opgehoopt (?) of een klodder is i.p.v. een aansluitende kitrand op dezelfde plek.

Mijn belangrijkste vraag is eigenlijk, kan dit lekkage geven? Het is direct onder de kraan/douche.
Zo nee, top, dan laat ik het verder.
Zo ja, ben ik dan bij deze man nog aan het goede adres ahv de werkwijze? Misschien dat dit komt doordat het niet schoongemaakt is (zeepresten etc)?
En is in het geval dat ik beter niet bij deze man weer terecht kan, is er een kans dat ik het als leek beter kan als ik alle stappen goed opvolg ondanks dat ik waarschijnlijk niet dezelfde professionele materialen kan gebruiken?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is..

Bovenaanzicht


Vooraanzicht (minder goed zichtbaar, maar voor het beeld)

(volgens mij is dat oranje iets van oude opgedroogde lijm (? -> leek <-) oid vanaf de badkraan, mocht je je afvragen waarom het er zo uit ziet.)
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
We doen hier niet aan het beoordelen van uitbesteed werk. Je hebt zelf al een goede beoordeling gemaakt. Laat de man terugkomen om het op te lossen. Je kan zo te lezen prima aangeven waarom het overnieuw moet. Vraag ook garantie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu