Kimband vergeten in het douch gedeelte

Pindope

  • #1
Hallo allen .. hier spreek een idioot die iets vergeten is ..

Ik heb namelijk mijn badkamer opnieuw gemaakt alles getegeld netjes gekit enz ..
Maar na wat googlen en speuren kwam ik tegen dat ik kimband ben vergeten in het douch gedeelte
De een zegt zolang je alles goed kit is er weinig aan de hand de ander zegt .. je bent de lul ...

Ik wil graag advies wat en snelle oplossing is
De gene die mij met de badkamer heeft geholpen en die zei dat hij er verstand van had .. tja die spreek ik effe niet meer ..

Zelf heb ik wel een beetje door gedacht en wil alle voegen krabben en watervast voegsel gaan aanbrengen .. (op de vloer zit dit al )

Iemand nog ideeën.. graag ... en ja ben zeer teleurgesteld in mezelf..
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Ligt de badkamer op de begane grond ?
Welk soort vloer ligt er onder ?
 

Pindope

  • #3
Op de 3de etage .

Hij ligt op een betegelde vloer met daaronder eerst 20 cm gestord beton en geëgaliseerd.
dan de vloertegels uiteraart met watervaste voeg
 

Monteur Bert

  • #4
En bestaan de vertikale muren van de douche uit?
Betegeld gips of ook beton?
Geen paniek, de douche eerst maar eens gebruiken en kritisch volgen op "werking" van de vertikale muur t.o.v. de vloer onderling.
Bovendien, ook al zou er kimband zijn toegepast, onder de tegels wil je ook geen water hebben. En je douchet toch niet de gehele dag?
Succes, Bert.
 

Pindope

  • #5
De wand betaan uit deels groene gipsplaten met primer daarover grote witte tegels.en de andere hoek zeg maar gestuuct (roodband) met primer hechtmiddel ook grote witte tegels.

veel collega`s om me heen zeggen ook geen paniek want goed gevoegde tegels dat moet goed gaan ( vroeger hadden ze het ook niet ..

maar iets in me zegt dat het niet lekker zit .. jullie ervaren mensen zullen het echt veel beter weten dan ik .. dus vandaar ..
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Als de overgang van de vloer naar de wandtegels en de hoeken tussen de wanden goed gekit zijn kan er weinig gebeuren.
 

Pindope

  • #7
Ja er is tussen de overgangen niet gevoegd alleen gekit
 

Monteur Bert

  • #8
En er blijven ook geen plassen staan, of anders: er is voldoende afschot?
En je onderhoud de kitrand goed?
Prima, dan hoef je er verder niet druk om te maken!! Succes, Bert.
 

Pindope

  • #9
Ik gebruik een trekker na iedere douchbeurt
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #10
Ik om mee te ploegen :wink:
 

Geef

  • #11
Hoi,
Ik gebruik nooit gipsplaten en zeker geen roodband in een douche,,,
Want ik zie te veel problemen bij mensen die het wel hebben gedaan, meteen of na paar jaar.
Wat je zeker dus moet doen is de kitnaden en voegen goed in de gaten houden, nu en later...
Heb je wel achter de kraanrozetten afgekit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu