Keukenkraan gaat steeds los

Martinvdz

  • #1
Wie kan mij helpen aan de gouden tip?

Ik heb enige maanden geleden een nieuwe keukenkraan gemonteerd. Het gaat om een eenhendel mengkraan. Nu gaat die kraan iedere keer los zitten omdat je de uitstroom opening regelmatig heen en weer zwenkt bij het spoelen van de spoelbak.

Iedere keer zet ik de moer aan de onderkant weer vast en dan gaat het wel weer voor een aantal weken. Maar langzamerhad gaat ie dan steeds weer losser zitten. Hij lekt niet maar ik irriteer me er gewoon aan.

Het gaat om dit type kraan:



Als ik de kraan weer vast heb gezet gaat het heen en weer zwenken wel wat zwaar. Weet iemand of er nog ergens een stelmogelijkheid is om er voor te zorgen dat dit wat lichter gaat zodat de moer aan de onderkant niet mee los gaat zitten??

Alvast bedankt,
Martin
 

Fiesiekus

  • #2
Er horen diverse ringen tussen blad en kraan en onderzijde te zitten. Hoe vindt de borging aan de onderzijde plaats?

Verder heb ik zo'n kraan wel een wat zwenkbaarder gemaakt door wat siliconenolie erop te spuiten
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Belangrijk is de rubber ring tussen aanrechtblad en de kraan, ook aan de onderkant tussen blad een kraan hoort een rubber ring te zitten.
De bout stevig aandraaien.
Het beste is de ringen en het blad te ontvetten, dat scheelt ook al.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu