Keukenkastjes schilderen

A

Anonymous

Gast
  • #1
Al 3 jaar wonen wij nu in ons huis, in principe alle niet noodzakelijke zaken geschilderd, echter de luxe keuken, van alles voorzien heeft een kleurstelling geel met groen. Aangezien wij alles wit en het meubilair blauw hebben wil ik graag de kleurstelling van de keuken veranderen.

Mijn vraag is: de keuken bestaat uit een aantal kastjes en laatjes, die voorzien zijn voor zover ik kan zien uit kunststof/hout met daar overheen een soort kunststof laag, je kan het vergelijken met wat we vroeger deden om de laatjes schoon te houden, soort folie. Mijn vraag is dus nu, kun je dat beschilderen/schilderen. Er vanuit gaande dat er wel geschuurd wordt e.d.

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Beste

Het is best mogelijk om uw kastjes te overschilderen op voorwaarde dat u eerst een beetje opschuurt met een fijne korrel uiteraard. Even belangrijk is alvorens te lakken een goede primer aan te brengen, en daarna de gewenste kleur (het beste resultaat krijg je met zo'n klein lakrolletje, niet met een kwast!) zo,

veel plezier ermee!
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Hallo,

Verf over kunststof is zo goed als niet te doen, na verloop van tijd word het gewoon kaal. Als je het toch wilt doen vergeet vooral niet te ontvetten voor het gaan schilderen, HEEL BELANGRIJK.

Succes er mee.
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
Hallo,

Graag wil ik reageren op uw vraag of kunststof deuren te schilderen zijn. Ik ben Meubelmaker-interieurbouwer van beroep en mag zeggen dat ik weet waar ik over praat, toch? Allereerst de deuren ontvetten en hééél licht 'oppoetsen' met schuurpapier korrel 400, er mogen zeker geen krasjes op de deur komen. Daarna de deur behandelen met een kunststof primer en aflakken met een acryllak, deze is gemakkelijk met een schuim rolletje aan te brengen en is heel snel droog. Laat de deur 1 dag drogen en poets hem dan weer op met kaal schuurpapier, korrel 400, beslist niet SCHUREN. Opnieuw overlakken en klaar is Kees.


vriendelijke groet Rene
 
A

Anonymous

Gast
  • #5
Ik kan er helemaal naast zitten maar er is een speciale kunststofprimer die hecht op dit soort ondergronden.

Kijk even in de bouwmarkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu