Kastdeuren recht hangen

Jacqueline2008

  • #1
Hoi!

Ik heb een probleem met het afstellen van de kastdeuren. Mijn kast ziet er op dit moment zo uit (ik heb het even getekend):



Zoals jullie kunnen zien kloppen de kastdeuren van geen kanten. Ze staan allemaal scheef. Ik ben al druk aan het zoeken geweest, en heb dezelfde soort scharnieren als ik in deze afbeelding zie.

keukenkastdeurtjes hangen

Ik heb aan al die schroefjes gedraaid, van alles uitgeprobeerd, maar niets helpt... :( Ik dacht ook meteen, misschien staat de kast niet waterpas. Dat bleek echter wel het geval. Ik weet ondertussen niet meer wat ik er aan kan veranderen, heeft iemand ideeën? Alvast heel erg bedankt!!!!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Het lijkt op de tekening dat de kast niet recht staat, zet er aan de linkerkant eens een plaatje(s) onder, misschien helpt dat al voldoende.
Waterpas staan wil niet zeggen dat de kast in zijn oorspronkelijke vorm staat.
 

Kees61

  • #3
Het is net wat Jan zegt, de kast staat niet vlak.
De zijden moeten aan de voorkant allemaal even scheef of recht staan. Met een waterpas tegen de voorkant van de zijden kan je dat wel zien. Eventueel leg je een spaantje onder de voorkant van een zij of bij meer zijden.
 

Black Knight

  • #4
Zelfs als de kast zijkanten recht staan, kan de kast nog scheef zijn, namelijk als de vloer niet volledig vlak of aflopend is. Leg de waterpas eens op de bovenkant.

De rest moet normaal echt met de scharnieren bijgewerkt kunnen worden.
 

H@ns

  • #5
Eerste stap: De romp moet haaks zijn! dit kun je nagaan door de diagonalen te meten, gelijk = haaks
Tweede stap: kast recht en te lood stellen zoals hierboven al een paar keer beschreven.
Derde stap: scharnieren stellen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu