Kan een lager vervangen worden bij een whirlpool pure 1450/8

Kevinb

  • #1
Halo,

Wij zijn in het bezit van een Whirlpool Pure 1450/8
de machine is iets meer dan 2 jaar oud, en heeft juist een probleem met lekkage gehad.
Heb binnenin 2 darmpjes vervangen, deze waren door de trillingen stuk gegaan, er zat een gaatje in.
Volgens mij was 1 van deze darmpjes ook de oorzaak dat de machine op een keer bijna volledig met water gevuld was.
En volgens mij al een lange tijd met te veel water gedraaid heeft....

Nu dan het volgende probleem, Lager van de trommel is stuk.
waarschijnlijk door de te hoge waterstand, is het vet weggespoeld.

Heb het forum al een beetje nagelezen, blijkbaar moeten bij de meeste Whirlpool machines de kuipen gesplitst worden, om het lager te vervangen.

Graag had ik dit even zeker geweten, zodat ik niet onnodig de hele machine uit mekaar moet halen.

Heb ondertussen de achterkant er af, Riem en poelie zijn er af, de as van de trommel zit los in de binnenste boring van de lager. dus dat is geen probleem.

Enkel de buitenring van de lager zit vast, ik denk dat je de lager van binnen naar buiten er uit kan kloppen, maar zou dit even van een kenner willen horen. Zitten er 2 lagers achter mekaar? Zijn de buitenringen geplakt ofzo?

Ik doe als werk het reviseren van transmissiekasten, ken dus wel iets van lagers en sleutelen, maar is toch net iets ander dan wasmachines...

Hebben jullie nog iets meer gegevens nodig van de machine hoor ik het graag.


Bedankt !!

Kevin
 

HarryO

  • #2
Volgens mij kan deze kuip niet uit elkaar, dus in z'n geheel vervangen.

Je maakt echter 1 fout: trek deze machine niet open, maar neem eerst contact op met je leverancier. Na 2 jaar mogen de lagers er nog niet uit liggen.
Zie Consuwijzer.nl
 

Kevinb

  • #3
Wasmachine is van juni 2009, 2,5 jaar oud dus....

Weet niet of dit nog onder garantie zal vallen.
Morgen ga ik even langs een dealer /hersteller is horen wat deze te vertellen heeft.

We hebben deze machine ooit gewonnen met een wedstrijd, super prijs maar eigenlijk zijn we hier niet echt tevreden van, toch zeker niet na deze mankementen op zo een korte tijd...

Enig idee wat zo een trommel zou kosten?
Lagertjes kosten echt niets zo los, zou dus een spijtige zaak zijn moesten ze niet los te vervangen zijn.


Bedankt!
Kevin
 

RonM

  • #4
Lees zojuist je lagerprobleem. Heb hetzelfde probleem nu. Lager in kunststof kuip en wil eigenlijk niet de kuipen gaan splitsen. Hoe heb jij het eea opgelost?
Bedankt alvast.
Gr. Ron
 

Kevinb

  • #5
Vervolg op het verhaal,

Ben dus langs een dealer geweest, deze heeft me aangeraden om contact op te nemen met Whirlpool zelf.
Na een telefoontje met de service dienst (voor belgie: 02/263.33.33)
Bleek dit dus nog onder garantie te vallen.
Ook al is de machine 2,5 jaar oud!

Ze zouden mij contacteren, zou wel tussen 4 & 6 weken kunnen duren...

Paar dagen later telefoon dat ze de volgende week konden langs komen!

Perfect op tijd, telefoontje op voorhand van de mechanieker, een uurtje werk , en de machine stond terug te draaien!

De trommel is dus volledig vervangen, prijs van het onderdeel weet ik niet, is volgens mij niet zo een moeilijke klus.. , heb afgetekend, en was in orde!

Heb niet echt een praatje kunnen maken met de monteur, omdat deze franstalig was (is niet men sterkste punt) anders had ik wel meer kunnen vertellen over de werkzaamheden....

Dus, zoals HarryO al zei, neem even contact op met de service dienst,
en anders, als de prijs meevalt van de trommel is het volgens mij best zelf te doen.

AL bij al, niet echt tevreden over de kwaliteit van de machine, maar wel over de service, en dat maakt al veel goed!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu