Junkers ZWE 24-3 MF A... ketel

Fred van Dam

  • #1
Geacht forum,

Gisteren merkte ik dat mijn CV leidingen warm waren. En dat terwijl de huiskamerthermostaat uit was! Kijken naar mijn Junkers ZWE 24-3 MF A... ketel zag ik het display op 99 staan. Bij warmwatervraag (warm water uit de kraan) gaat de temperatuur naar ongeveer 70 graden. Bij het stoppen van de warmwatervraag blijft de ketel doorverwarmen tot 99 (het display geeft dus graden aan, ik dacht eerst een error melding). Ook zijn er wat geluiden te horen.
Mijn bescheiden mening: het lijkt erop dat de ketel doorverwarmd tot zijn begrenzing en dan de overtollige warmte via de CV eruit gooit. Blijft er misschien iets hangen in het wit plastic blok waar het koude water ingaat met al die microswitches?
Kunnen jullie mij helpen met tips om dit op te lossen? Daar gaat weer mijn vrije vrijdag... :(

Alvast bedankt, Fred
 

Fred van Dam

  • #2
Hallo forum,

Ik heb de microswitch vervangen door een ander (ik heb een universele microswitch genomen; let erop dat deze het contact verbreekt bij indrukken) en het ziet er naar uit dat de ketel het weer doet.
De CV werd gewoon niet uitgeschakeld door de switch. Het douchewater was ook iets kouder dan anders.

Mvg Fred :D
 

Pepjo

  • #3
Leve de zelfwerkzame forumleden !

Succes met douchen. :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu