Isolatie waterleidingen?!

Lotte37

  • #1
Hoi iedereen,

Ik zit met een probleempje qua waterleidingen. De afgelopen dagen zijn die nl dichtgevoren, inmiddels weer ontdooit, geen schade. De waterleidingen lopen naar mijn wasmachine, een deel van de leidingen bevindt zich in een kast op het balkon (waar het dus koud is). Ik wil dus mijn leidingen isoleren. Bij de Praxis hebben ze van die isolatiebuizen (soort piepschuim). Is dit voldoende?

Een tweede vraag. Boven mijn wasmachine zit een schakelaar voor de stroom (links droger, rechts wasmachine). Die hapert ook enigszins. Lichtjes branden niet, schakelaar valt soms uit. In het begin doet ie het wel. Ligt dit ook aan de kou?

Ik hoop op jullie goede reacties.

Dank,
Lotte
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Met isolatie kan je verschillen tussen temperatuur vertragen. Met andere woorden als het lang koud is of blijft in die ruimte en het water staat lang stil zullen je leidingen uiteindelijk toch bevriezen.
Er is een electrische bescherming. Deze bevestig je aan je leidingen en houd je waterbuizen vorstvrij.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Het haperen van de schakelaar ligt niet aan de kou, waarschijnlijk zijn er contacten ingebrand, bij het aangaan van de verwarming gaat dat dan problemen geven, uiteindelijk kan de schakelaar en of draden helemaal verbranden.
Het veiligste is de schakelaar te (laten) controleren op goed functioneren.
Denk daarbij ook aan de schroefjes waar de draden mee vast zitten, er horen ook adereindhulzen op de aders van het snoer te zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu