Isolatie vloer van woonkamer 1ste verdieping

34gdw

  • #1
Klussers,

Ik heb de woonkamer boven de garage liggen en het laminaat voelt erg koud aan. Ik heb glaswoldekens van 16 cm (met aluminium aan 1 kant) die ik via de garage tussen de balken onder de houten vloer wil plaatsen.

Ik heb in de bouwmarkt te horen gekregen dat de aluminium naar beneden moest. Klopt dit wel?
De garage is onverwarmd maar hij was er toch van overtuigd...

Verder een luchtopening aan de bovenzijde laten of niet? Ik lees hier ook veel verschillende verhalen over!


Graag jullie reactie!
Alvast bedankt!
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Een damprem moet aan de warme kant van de isolatie komen te liggen, dus bij jouw aan de bovenkant direct tegen de vloer. Een tussen ruimte is niet nodig.
Zou je een pannendak isoleren komt deze wel aan de binnenkant. Ook dan ligt de damprem aan de warme kant van de isolatie.

In jouw geval is het een garage ik neem aan dat het daar nooit onder de + 5 graden zal komen. Bij deze temperatuur is een damprem nog niet zo nodig.
Overigens lijkt het mij wel handig als het aluminium aan de onderkant komt te liggen.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Als je van onderaf isolatie tussen de balken stopt, krijg je geen doorlopende dampremmende laag. Dus volgens mij is het om het even hoe je het om doet.
 

34gdw

  • #4
Dankje voor je antwoord.
Dus dan komt in dit geval de aluminium aan de koude zijde te liggen.
Voor condensvorming vanuit de woonkamer hoef ik me dus geen zorgen over te maken?

Mvg
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #5
Inderdaad zolang de temperatuur in de garage niet lager zakt dan ongeveer + 5.
 

34gdw

  • #6
Top dan kan ik aan de slag! Bedankt!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu