Isolatie kruipruimte ervaring?

Henk1001

  • #1
Wij hebben een offerte laten maken voor een isolatie met pur(polyurethaan)best duur.Heeft iemand er ervaring mee ?Of een advies ?
groet Henk
 

Droid

  • #2
Vraag nog wat offertes aan bij andere partijen, dan weet je of de prijs marktconform is.
 

MvanV

  • #3
Het werkt goed en is naadloos.

Het is vaak wel 15-25 euro per m2, afhankelijk van hoe makkelijk e.d.

Het is veel goedkoper om er zelf glas/steenwol onder te gaan hangen, maar dat is wel een vervelend werkje in veel kruipruimtes.
 

Remsey

  • #4
Gewoon zelf doen met steenwol en daarna lekker op vakantie gaan van dat geld!!
 

Sandoz

  • #5
Gaat tempexplaten niet veel makkelijker?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #6
Lijkt mij van wel. EPS platen met sponning nog beter XPS. Ik weet eigenlijk de rede niet waarom steen-of glaswol.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #7
Omdat het vaak nat is in de kruipruimte. Dan gebruik je een isolatiemateriaal wat er tegen kan.
 

Sjaan Smit

  • #8
Steen en glaswol houden beide toch niet van vocht?? Een van beide is geloof ik ook beter voor geluidsisolatie maar ik weet ff niet welke...

5 sec. later...

Steenwol bezit ongeveer dezelfde kenmerken en toepassingen als glaswol. Glaswol isoleert zowel thermische als akoestisch iets beter dan steenwol. Steenwol heeft echter een betere brandwerendheid en is drukvaster. Steenwol wordt voornamelijk toegepast op plaatsen waar hoge mechanische eisen worden gesteld.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #9
IJkenhout schreef:
Omdat het vaak nat is in de kruipruimte. Dan gebruik je een isolatiemateriaal wat er tegen kan.
Welke kant wil je op. De wol of de kunststof. :wink:
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #10
De kant van jouw antwoord: EPS of XPS is goed, glas- of steenwol is niet goed in kruipruimte :)

Vergelijk het met een spouwmuur, daar wordt als het goed is het deel onder de grond ook geen wol gebruikt, maar een harde persing-plaat PS.
 

MvanV

  • #11
De steenwol of glaswol moet dan ook tegen de vloer aan, en heeft dan het voordeel dat het ademt, dan mag er later ook vinyl o.i.d op de vloer zonder te verstikken. Piepschuim e.d ademt veel minder, en heeft als nadeel dat het stugger is, waardoor je het niet precies op maat kan duwen zoals steenwol en glaswol. Dat veert mooi terug.


Op de bodem is piepschuim of XPS juist handiger, dat behoudt de isolatie als het nat is, en drijft bovendien.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #12
Volgens mij is er een behoorlijk verschil tussen piepschuim en XPS. Maar ze blijven allebei wel drijven.
 

MvanV

  • #13
XPS is piepschuim, alleen de bellen zijn onzichtbaar klein gemaakt. Het deel plastic is daarom beter verbonden en daarom is het enorm veel sterker. Ook trekt er minder damp doorheen.
Het is beide een vorm van opgeblazen polystyreen, met redelijk vergelijkbare isolatiewaarde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu