Is deze houten ondervloer voor de badkamer dik genoeg?

RWW

  • #1
Er is op dit forum al veel geschreven over tegelen op een houten vloer, dank voor al die info.

Toch is iedere situatie weer anders met bijbehorende vragen. Omdat ik het natuurlijk in een keer goed wil hebben zou ik deze vragen graag beantwoord willen hebben;

De situatie van mijn woning is als volgt:

-De balken van de 1e etage zitten zo'n 60cm uit elkaar.

-Daar zitten van die 20mm planken op gespijkerd. (naast de spijkers er extra schroeven in gedaan)

-Daar 9mm watervast verlijmde hardhout multiplex op. (om de 15 - 20 cm geschroefd)

-Daar weer, kwartslag gedraaid, 18mm watervast verlijmde hardhout multiplex op. (om de 15 - 20 cm geschroefd)

-Daar weer, kwartslag gedraaid, 18mm watervast verlijmde hardhout multiplex op. (om de 15 - 20 cm geschroefd)

-Toen nog als extra door alle lagen heen 70mm schroeven gedaan.


Dus totaal 20 + 9 + 18 + 18 = 65mm aan hout. Totale oppervlakte is 3m². (in "L"-vorm)

Kan ik hier probleemloos op tegel of is een (ditra) ontkoppelingsmat vereist?

Alles is voor de rest al waterdicht gemaakt met kimband etc. dus in feite gaat deze vraag puur over het tegelen op de houten vloer.

Alvast mijn dank!

gr, mike
 

Kyranova

  • #2
Zo dat is een hele investering in hout geweest.
Waarom niet meteen een zwaluwstaart vloertje, met daarover lichtgewicht beton, was een stuk voordeliger geweest.

Maar zou toch de ontkoppelingsmat gebruiken.
Zo heb je ook tevens een waterdichte tussenlaag.
 

RWW

  • #3
Nou, het financiële gedeelte was juist de reden om voor de platen te kiezen. Ik kon ze voordelig overkopen van een kennis. :wink:

Maar is het mogelijk om ergens een strook ontkoppelingsmat bij een tegelzaak te halen? Of gaat zo iets per rol?
 

Kyranova

  • #4
In plaats van de kerdi mat, zou je in dit geval ook de ditra mat kunnen gebruiken van dezelfde fabrikant.

En meestal gaan dit soort producten per hele rol.
Er zijn rollen van 5 en 30 M²
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu