Internet kabel wegwerken

Dianaaaaaa

  • #1
Ik ben net verhuisd en de internetkabel ligt in de weg.. Heb er een fotootje van gemaakt, heb namelijk geen idee hoe ik hem het beste kan wegwerken. Bestaat er iets om hem op de manier zoals hij nu over de vloer ligt weg te werken?
 

Peter_H

  • #2
Kruipruimte?
Kabelgootje?
Wifi?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #3
Of mischien bovenlangs (met een iets langere netwerkkabel)?

Of Powerline adapters, die zijn vaak wat minder snel dan een rechtstreeks draadje. Dan spreken we over 100 Mbit/s tot 500 Mbit/s (afhankelijk van model), zal echter meestal snel genoeg zijn voor alleen Internetverbinding.
 

Fmrama

  • #4
Opzuigen. Stofzuiger staat ernaast.
:wink:

Geintje....

Ik zou het draadloos doen. Dus wifi.
Vr.gr.
 

Grunt

  • #5
Ik heb dit wel eens opgelost door in de onderkant van het laminaat een gleuf te fresen met een bovenfrees. Maar da moet je het wel weer loshalen hiervoor, iets dat normaal gesproken geen probleem is met kliklaminaat.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Onder laminaat ligt normaal gesproken een ondervloer. Misschien is deze al dik genoeg om de kabel in te leggen.

Of afhankelijk van de route, langs de rand van het laminaat, onder de plint. Daar moet in ieder geval ruimte zijn, en hoeft het laminaat niet los.
 

Dianaaaaaa

  • #7
Bedankt allemaal voor het meedenken, het is trouwens vinyl en geen laminaat :mrgreen: Ik ga voor het vloergootje/kabelgoot.
 

Honda2012

  • #8
Zonde om dat via een kabelgootje te doen! Maar ja, ik ben liefhebber van zo weinig mogelijk in het zicht... :)
 

Poster

  • #9
Hallo

Maak dan wel een duidelijke zichtbare goot, anders wordt het een struikelpunt.(vooral voor vreemden)

Grt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu