Inlaatcombinatie lager dan afvoer en spoelen Grohe Red Duo

Chandler

  • #1
Medeklussers,

Ik zal maar met de deur in huis vallen.

Heb een Grohe Red Duo gekocht en geinstalleerd.

Ik heb een uitdaging om nu de afvoerslang die van de inlaatcombinatie (veiligheidsgroep/overdrukventiel) komt, lager te krijgen dan dan de inlaatcombinatie zelf. Het stroomt nu namelijk over.

Ik heb niet zoveel ervaring met afvoeren, maar deze gaat helaas niet recht naar beneden zoals grohe deze afbeeld. Kan iemand mij op een olossing wijzen om de afvoer lager te krijgen? Bij de grohe zat een soort t stuk, maar heb die niet gebruikt omdat die van de vaatwasser 2 ingangen had,
Ik mag de inlaatgroep niet hoger hangen, omdat de leiding volgens het boekje niet mag worden verlengd.

Overigens heb ik de boiler in mijn kast naast de meterkast geplaatst zodat mijn keukenkast net wordt ingeperkt. Heb zo'n treklade, wat teveel moeite was om aan te passen. Nu merk ik niets van de boiler :)

Ik had m aangesloten waar de rode dop is, maar even in een emmer gedaan.








2e vraag over de inlaatgroep, moet die grote knop dicht gedraaid blijven?



3e vraag over de red duo. In het boekje staat:
Leidingen voor en na installeren grondig spoelen.
Wat betekent dit. Hoe kan je ze voor installatie in hemelsnaam spoelen denk ik dan... :roll:
Moet ik na installatie een bepaald hoeveelheid water spoelen voor het nuttigen van het water?Nergens in de handleiding kan ik hier verder iets over vinden. Ze hebben het over EN 806...

Mijn hartelijke dank vast voor jullie hulp.

Ik heb wat foto's toegevoegd om het te verduidelijken,


Hierbij foto's voor eventuele inspiratie mocht je wasbak achterkant net als ik op de meterkast uitkomt.

Ook heb ik de vaatwasser aangesloten op mijn warmwaterleiding, om zo geen dode leiding te hebben. Ook is de vaatwasser zo sneller klaar en verbruikt minder electriciteit, maar daar heb ik het niet voor gedaan. Heb namelijk zonnepanelen.
Afdoppen leiding was niet te doen omdat de cv leiding naar badkamer en keuken via zelfde leiding gaat.

 

Chandler

  • #2
Overigens ziet mijn afvoer er zo uit op de muur (foto van oplevering. De keukeninstallateur heeft de onderste aansluiting gebruikt.

Zou ik de huidige afvoer kunnen verplaatsten naar de bovenste zonder problemen en dan de inlaatcombinatie kunnen aansluiten direct op de onderste?

 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu