Ineens geen stroom meer op kookgroep

PimOa

  • #1
Geachte forummers,
Sinds thuiskomst het volgende probleem: Geen stroom meer op alles wat op de keukengroep staat.
Wat gedaan?
Stap 1: Nieuwe zekering erin, hup weer er uit.
Stap 2: Alle stekkers/apparaten eruit. Nieuwe zekering er in, weer uit.
Stap 3: Ook de kookplaat (verbonden in een doos met kroonsteentjes, 2x bruin 2x blauw en aarde) losgekoppeld. Zekering er in en bleef heel. Kookplaat werkt echter al het andere op de groep werkt niet.


Niet onbelangrijk te melden denk ik: De kookgroep heeft 2 zekeringen, waarvan er altijd maar 1 aangesloten is geweest!! De andere zekering niet ingedraaid.


Wat verder geprobeerd:
Bruine draden in het kroonsteenje die naar de kookplaat gaat omgedraaid. Zekering blijft heel.
Echter als ik de zekering wissel van het ene zekeringsgat in de meterkast naar de andere dan klapt die er uit.
En voordat ik de bruine draden wisselde, klapte de bovenste zekering er niet uit!
Dus wisseling van de bruine draden zorgt voor een andere zekering die klapt.

Heeft iemand enig idee hoe dit zomaar uit het niets kan ontstaan???

Zelf denk ik dat de kookplaat zelf iets niet meer goed regelt qua stroomdoorvoer o.i.d.

Alvast bedankt.
Groet,
Pim
 

AvDijk

Vaste Beantwoorder
  • #2
Dit lijkt niet zoals het hoort in Nederland. De kookplaat (set van 4 platen) hoort op een speciaal stopcontact, of vast aangesloten, en is dan afgezekerd met twee zekeringen. Dit hoort los te staan van de rest van de spullen.
Je geeft aan dat als je iets loskoppelt of wisselt, dat de kookplaat het dan goed doet maar de rest niet. Mij lijkt dan dat het probleem ergens anders zit. Beetje vocht, condens of een kapotte condensator kunnen zo maar ergens sluiting geven.
Weet je zeker dat je 'alles' loskoppelt? ook b.v. een magnetronoven, koffiezetter of een transformator van inbouwspotjes? Misschien werkt op andere plekken in huis spullen dingen niet, dit kun je dan ook loskoppelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu