Inductie kookplaat op 1 groep

Eyeball

  • #1
Wij willen voor onze keuken graag een andere kookplaat. Hebben nu een simpele gaskookplaat die we een beetje beu zijn. Lastig schoonmaken en gewoon goedkope kwaliteit.

Nu hadden we al rond gekeken voor een gas-op-glas kookplaat en een mooie gevonden. De Zanussi ZGG 640 ITNC.

Maar nu kwam er vandaag een folder binnen waar een inductie kookplaat opstaat die op 1 groep kan. Dus ik verder gaan kijken en heb er zelfs 2 gevonden (zijn eigenlijk hetzelfde). Het gaat om de Bosch PIA611T16E en de Siemens EH611TA16E.

Nu komt er bij mij maar 1 groep binnen in de meterkast en heb ik in de keuken waar de kookplaat moet komen ook maar 1 groep zitten. Dit is niet aan te passen om daar 2 groepen te krijgen vandaar dat zo'n kookplaat me wel wat lijkt.

Nu alleen de vraag, werkt zo'n kookplaat wel goed omdat het maar op 1 groep van 16A zit??
 

Oetzi

  • #2
Kookplaat werkt prima. Elektronica in app regelt het vermogen naar alle 4 de zone´s en zorgt dat dit niet boven de 16A komt. Wel is het zo dat als alle zone´s voluit staan, ze niet het volle vermogen krijgen, maar dit is nauwelijks merkbaar. Duurt iets langer voordat de boel kookt. En zodra het kookt wordt app toch lager gezet. Kortom super slim app voor weinig geld, en geen extra kosten voor 2e groep.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu