Indesit w123X klok draait door en meer

Patje73

  • #1
Hallo allemaal ik hoop dat jullie me kunnen helpen

denk dat de machine het nu echt heeft opgegeven maar oke
je weet maar nooit wellicht heeft iemand nog een tip

de laatste tijd draaide de machine zijn wasjes goed maar begon steeds meer herrie te maken, ik vergeleek het altijd als zijnde een helicopter die moest opstijgen (stabiliteit gecontroleerd en stond gewoon waterpas)

sinds vandaag draait hij zijn was maar op het moment van wasverzachten dus stand 2 (programma 4) gaat de klok doordraaien en blijft maar draaien geeft geen foutcode weer draait gewoon net zo lang door tot ik hem uit zet

gereset wil niet helpen, opnieuw aangezet en klok draait weer helemaal door

zat eerst zelf te denken aan koolborstels maar dan moet hij toch een foutcode geven lijkt mij??

filter schoongemaakt viel mee

ander programma geprobeerd en machine doet helemaal niets pakt geen water maakt niet eens geluid????

stroom er af, machine gereset (ja op puntje gezet) machine weer aan knippert hij even snel alsof hij het wil gaan doen maar nog steeds helemaal niets

is het zoals ik denk machine overleden???

hoop dat iemand spoedig kan reageren voordat ik op zoek ga naar een andere machine

mvgr pat

overigens ook geprobeerd stroom er helemaal af gehaald, en alleen wasverzacht programma gedaan maar ook zonder resultaat
 

HarryO

  • #2
Kun je geen enkel knipper patroon van de lampjes herleiden?
Anders word het afstrepen wat het niet kan zijn en begin dan met de koolborstels, het zeefje tussen kraan en slang en slang en machine en blas de slang van de nivo regelaar door.

Service manual
Site is traag, even wachten en dan rechts onderaan kiezen voor "Get Manual"
 

Patje73

  • #3
Allereerst dank voor je reactie

is niets te herleiden idd met de lampjes

heb hem wel vannacht uit elkaar gehad, koolborstels eraf gehaald even ietsjes uitgetrokken en toen weer in elkaar proefdraaien en toen deed hij het dus weer

echter vanmorgen wilde ik dus echt gaan wassen deed hij het weer niet

lijkt mij (maar heb niet echt veel verstand van hoor) toch gevalletje koolborstels of niet, hij doet nu helemaal niets namelijk klok draaide eerst door maar als ik hem na resetten nu aan zet doet hij niets, hij gaf overigens vanmorgen wel netjes eerst water maar op het moment dat hij dus eigenlijk dan zou moeten ronddraaien toen stopte hij ermee

grtz
 

HarryO

  • #4
Vervang de borstels, dan vallen deze af.
Als ze korter zijn dan 15 mm drukken ze niet hard genoeg op de collector waardoor de motor niet gaat draaien en de machine er mee stopt of in het geheel niet gaat beginnen.
 

Patje73

  • #5
Als het goed is zijn dinsdag de borstels op voorraad in de winkel en dan meteen vervangen en met een beetje geluk wasjes draaien :)

had de achterklep er trouwens even af en toen draaide hij dus vannacht wel maar kwamen vonkjes van af kon niet helemaal goed zien waar van af maar denk zelf van spanrol doordat de borstels te kort zijn of niet????

ben maar een vrouw haha weet niet alles van techniek maar haal toch steeds maar weer zelf wasmachine uit elkaar en weer in elkaar en vervang onderdelen

onlangs trouwens ook v snaar vervangen
 

HarryO

  • #6
Hij mag wel iets vonken tussen borstels en collector maar mag geen vonken regen zijn anders heb je inderdaad te korte borstels of heb je sluiting in het anker.

Afwachten dus en niet gebruiken als hij te veel vonkt. Je beschadigd de motor hier alleen maar mee.
 

Patje73

  • #7
Ik gebruik hem nu ook niet hoor heeft geen zin, kan wel weer de koolborstels eventje uittrekken om 1 wasje te kunnen draaien maar dan blijf ik aan de gang en idd dan maak ik meer kapot

gewoon dinsdag onderdelen afwachten en dan monteren en dan zal het vast goed komen

fijn dankje voor antwoord van vonken, nee is geen vonkenregen zag gewoon wat licht zeg maar en dat weerkaatste op grond waar wat water lag
 

Patje73

  • #8
Yes na watschelden en vloeken hahaha kon er niet helemaal lekker bij komen in mijn uppie maar hij doet het weer het is gelukt

heel erg bedankt voor alle tips
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu