Inbouwtoilet houtenachterwand

Ioz70

  • #1
Ik heb een vraag over het inbouwen van een toilet. De achterwand waar het inbouwtoilet (zelfdragend) tegenaan moet is een houtenplaat (ong 12 mm) met daarachter isolatiemateriaal. De vloer is van beton. Is dit stevig genoeg?
Zo niet hebben jullie tips om het toilet stevig te kunnen inbouwen.

Al vast bedankt.
 

Pepjo

  • #2
Wat zit er achter de isolatie ? Een stenen wand ? Zo ja, dan zou je hier draadeinden in kunnen bevestigen en die gebruiken voor de bevestiging.
 

Ioz70

  • #3
Er achter zit een stenen buitenmuur welke de afscheiding is tussen huis en berging.
 

Ioz70

  • #4
Ik hoorde net van iemand anders om een ijzeren plaatje van zijmuur (beton) naar andere zijmuur (gips) te maken. en deze voor het resevoir en achter de multiplex voorplaat te doen. Lijkt jullie dit een verstandig optie of is dit alleen maar instabieler.
 

Gerrit

  • #5
Er zijn ook beugels om het toilet vrijstaand te monteren.
 

Ioz70

  • #6
Zijn dit beugel om i.p.v aan de achterwand deze aan een zijwand te bevestigen? Zijn deze bij de doe het zelf markten te koop?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #7
IK zou gewoon de houten plaat en isolatie weghalen, inbouwtoilet tegen de muur plaatsen en eventueel zoveel mogelijk isolatie weer terugplaatsen. Is even meer werk maar wel stabiel.
Een metalen plaat(je) van zijwand naar zijwand klinkt mij niet erg stabiel in de oren.
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #8
Als het frame waar het toilet aan komt te hangen goed stevig aan de wand is bevestigd en aan de vloer, dan is er niets aan de hand.

Uiteraard moet de wand waaraan het frame vastzit dit wel kunnen dragen.


Het beste lijkt me om de plaat te verwijderen en de constructie aan te passen indien nodig.

Misschien dmv een balkenframe.

U zou, na verwijdering van de plaat, een foto hier kunnen plaatsen.

Dan kunnen de deskundigen daar misschien een beter oordeel over geven.

Sommige dingen kun je beter beoordelen als je het gezien hebt. :wink:

Misschien komt de afvoer dan beter uit.
 

Fiesiekus

  • #9
Het stevigst is Frank's idee: directe montage aan die stenen muur. Als je toch achter de isolatie moet werken zet het frame dan daar gelijk aan vast.

Evt. verlengen met draadeinden zal ook kunnen. Maar dan moet met een lange boor door de isolatie, evt. pluggen erdoor, de draadeinden prikken in de gaten etc. etc.
 

Gerrit

  • #10
Het frame wat ik bedoel staat op de vloer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu