Hoe wastafel op poten goed aan te laten sluiten op wasbak

Chrisman

  • #1
In de badkamer heb ik een wasbak van 100cm breed en 47cm diep. Deze zit met 4 grote bouten aan de muur.

Nu wil ik hieronde een wastafel kast van een zweeds merk met lades plaatsen. Dit alles past prima als ik een klein stukje uit de bovenste lade voor het siphon zaag.

Echter kan ik in mijn huurhuis nergens boren in de badkamer tegels en kan ik dus alleen maar het kastje op poten zetten.

Het liefste maak ik de poten zo hoog dat ik de kast stevig onder de wasbak kan klemmen. Hiervoor zijn poten van ongeveer 18-19cm nodig.

Echter, lijkt de wastafel aan de onderkant iets omhoog te lopen vanaf de muur. Hierdoor ontstaat er aan de voorkant een lelijke opening tussen kast en tafel van ongeveer 3cm, wanneer deze aan de achterkant op maximale hoogte tegen de wastafel is geklemd.

Ook is de wastafel van onder niet egaal waar ik de kast tegenaan kan klemmen waardoor de constructie niet echt heel stevig is. Wel lijken er onderaan de wastafel in de randen een soort gaten uitgespaard. Is dit een standaard en/of zou ik dit kunnen gebruiken om van onder de kast aan te bevestigen?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu