Hoe vaatwasser, spoelbak en boiler aansluiten op afvoer

JERO79

  • #1
In mijn keukenkastje wil ik een vaatwasser, spoelbak en boiler overloop aansluiten op de 50mm afvoerbuis. Is onderstaande wijze correct of kan het nog beter?

 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
De afvoer voor de boiler-overloop en de spoelbak zitten zo goed.
Voor de aansluiting van vaatwasser zijn andere sifons beschikbaar waardoor de afvoer van de vaatwasser op de afvoer van de spoelbak aangesloten kan worden op het tuitje, let op, er zit een dopje in het tuitje dat eruit moet.
Een ontstoppingsstuk is overdreven op die plek, u kunt er immers van bovenaf bij.
 

R0cc0

  • #3
Het nadeel van de oplossing met het tuitje is dat het wat lawaaiiger is.
In mijn oude keuken had de vaatwasser een eigen sifon en hoorde je het nauwelijks als de vaatwasser ging afpompen.
In de nieuwe keuken zit deze op een tuitje aangesloten en dat hoor je erg duidelijk. (dezelfde vaatwasser)
 
  • Like
Waarderingen: LP elektra

No Hands

  • #4
Idd, een eigen sifon voor vaatwasser is wel stiller
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #5
Inderdaad alles een aparte sifon, de bovenste 2 t stukken wel 90 graden geen 45 graden.

John
 

JERO79

  • #6
Bedankt voor de reacties. Dus samenvattend:

-Ontstoppingsstuk kan vervallen omdat ik er via ontstoppingsdop van een sifon ook bij kan komen

- De twee resterende Y-stukken plus de 45 graden bocht erop kan ik beter vervangen door T-stukken.

Correct zo?
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #7
Bijna ontstoppingsstuk handhaven, door de sifon is het bijna onmogelijk om er met een veer in te kunnen.

John
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu