Hoe schuine muur optrekken?

Lutz

  • #1
Ik wil een kamer met rechthoekige muren (4 bij 7 meter) verbouwen in een geluidsstudio. Eerste ideee is schuin lopende muren te bouwen, onder een hoek van rond 6 graden per muur. Alleen kan ik deze muren alleen van de binnenkant uit bouwen, waardoor een muur van metal studs niet zal lukken. Is dat echt zo of vergis ik mij?

Maakt het uit indien ik later een stuk dood ruimte zonder ventilatie achter de nieuwe schuine wand heb?
Zou zoiets met een muur van Ytong blokken kunnen
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Gasbeton zou ik niet gebruiken. Dat is niet goed voor geluidsisolatie, en er ontstaat een klankkast tussen de twee wanden.

Een schuine wand is denk ik het makkelijkst met hout. Je kan deze prefab maken, en dan onder de juiste hoek neerzetten. Rondom goed los houden (1cm), en de naad opvullen met bv. steenwol. Aan de onderkant op schuimband zetten. Uiteraard wel rondom goed vastschroeven. Er zijn ook akoestisch ontkoppelde bevestigingen te koop.

De wand vul je met steenwol platen, met aan de achterkant een voorziening dat de steenwol er niet uitvalt (er vanuit gaande dat het achterover leunt). Voorkant dubbele gipsplaat of gipsvezelplaat. Die ook rondom loshouden (4mm), en afkitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu