Hoe MDF strak te lakken

Maurice69

  • #1
Ik ga een kast van MDF maken en deze wil ik super strak lakken. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat het beste kan doen. Het is de bedoeling dat de kast er zo uitziet alsof hij uit de fabriek komt. Wat voor verf ik ga gebruiken weet ik nog niet (hoogglans, zijdeglans of mat)

Volgens mij zijn er drie mogelijkheden.
1. Met een verfroller
2. Spuiten
3. Laten spuiten

Met een verfroller heb ik in het verleden redelijk resultaat bereikt, alleen ik krijg een soort sinnasappel huid (zoals ik ook op het forum heb gelezen). En af en toe een stof puntje.

Met spuiten heb ik geen ervaring. Wat ik daarover lees is dat je dit kunt met een compressor en met een elektrische spuit. Nadeel van een compressor is een grote spuitnevel en mogelijk verontreiniging in je lucht stroom. Maar ik weet niet wat een elektrische spuit precies inhoud.

En als bovenstaande opties niet het gewenste resultaat opleveren, dan de laatste optie, laten spuiten.

Graag jullie advies.
 

Dingena

  • #2
Mits je MDF goed voorbehandeld en je juiste grondverf en rollers/kwasten gebruikt is het heel mooi glad te maken met de kwast/roller. (dit ligt natuurlijk ook aan je kwaliteiten als schilder) :wink:

Ik zou hem het liefste zijdeglans nemen, hoogglans zie je alles op en mat blijven vingers zolang staan, maar goed dat is persoonlijk mijn mening.
 

Maurice69

  • #3
Bedankt voor je snelle reactie. Met een kwast denk ik niet dat ik het mooi strak krijg (kwaliteit schilder :oops: ). Heb je nog een tip voor het type verfroller?
 

Dingena

  • #4
Een acrylroller, of velour of vilt roller. De laatste 2 eerst van pluizen ontdoen dmv langs schuurpapier halen of met plakband.
De eerste heeft dit 'probleem' niet dus vandaar dat deze hiervoor dan ook vaak gebruikt wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu