Hoe krijg ik een golfplaat dak dicht?

Ernsth

  • #1
Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje terug een stene schuur gemetseld, en heb hierop een golfplaten dak gezet. Op de gemetselde muur een dikke lat waarop de golfplaat rust. Het is dus niet helemaal afgesloten voor ongedierte en/of vogels. Kunnen jullie aub adviseren hoe ik het het beste kan afdichten? Helemaal volmetselen of kan ik bijvoorbeeld ook pur gebruiken?
Hartelijk dank
Ernst
 

Fiesiekus

  • #2
Ook hallo Ernst,

in de bouwmaterialen handel heb ik wel eens "golven" van een kunsstof (schuim) gezien. Die waren bedoeld als afdichting tussen golfplaat en bevestigingsbalk. Maar ik denk dat die eigenlijk bij montage van de platen al geplaats hadden moeten zijn.

Maar misschien kan je ze er nog tussen frotten.

PUR zou wel eens teveel druk kunnen geven bij het zwellen.

Suc6!
 

Gerrit

  • #3
Die vormen waar Fiesiekus het over heeft zijn zeker naderhand nog te plaatsen.
Pur kan ook goed gebruikt worden al je tenminste een mal maakt, anders loopt de boel over.
Pur heeft overigens een belangrijk nadeel; wespen zijn er gek op, voor je het weet heb je een stel nesten............. :shock:
 

Fiesiekus

  • #4
Da's mooi Gerrit, dat naderhand plaatsen. Ik was bang dat nl door montage zo'n houtdraaibout in de weg zou zitten :?:
 

Gerrit

  • #5
Afhankelijk van het aantal zul je er misschien eentje opnieuw in moeten draaien.
 

Ernsth

  • #6
Dank allen ! Ik ga informeren bij bouwbedrijven !
Alle verdere informatie is natuurlijk welkom.
Groet, Ernst
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu