Hilton droger

Francois

  • #1
Wij hebben een Hilton droger ARB 2690 en deze blijft niet draaien , kan er mij iemand de service manual bezorgen of een website bezorgen . Tot op heden nog niet gevonden. :(
 

HarryO

  • #2
Is de zelfde machine als Protech, Edy en Ardo maar vind ik ook geen schema van.
Wat bedoel je met blijft niet draaien?

- Stopt hij naar een aantal minuten volledig?
- Word hij wel warm?
- Draait hij beide kanten op?
 

Francois

  • #3
Hij draaid enkel als de startknop ingedrukt wordt en valt stil als deze gelost word .Knop kwam altijd terug naar de startpositie zei schoondochter .Op een of andere reden moet er toch een contact gesloten worden of blijven.
 

HarryO

  • #4
Is dit een bruine schakelaar op een printplaatje?
Zo ja, dan is dit een echte aan/uit knop die ingedrukt moet blijft staan. De knop die in het front van de machine zit komt mogelijk wel terug.

Het zou kunnen dat het veer mechanisme in de schakelaar gebroken/versleten is. Bouw hem uit en neem hem als voorbeeld mee naar de (witgoed) onderdelen zaak.
 

Francois

  • #5
Ik zal hem deze namiddag eens trachten te demonteren.Alvast bedankt voorde reactie ik laat het resultaat weten.
 

Francois

  • #6
Bedankt voor de reacties, gisteren toestel opengemaakt en bedieninsknop is een drukschakelaar die op een printje staan met voorschakelweestand en relais met gelijkrichting. Vermogensweerstand was onderbroken . Werkt terug als voorheen.
Mocht er iemand aan een service-manuel geraken deze is nog steeds welkom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu